Izložba plakata posvećena obilježavanju Hrvatskog dana nepušenja u Školi za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split

Izložba plakata posvećena obilježavanju Hrvatskog dana nepušenja biti će otvorena u atriju Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split 1. ožujka 2017. u 10.30 sati. Svi zainteresirani izložbu će moći razgledati i drugim danima u školskoj galeriji KreAktiva.

Plakati su nastali  s ciljem zaštite i unapređenja mentalnog zdravlja djece i mladih tijekom projektnih aktivnosti  NZJZ-SDŽ/Službe za mentalno zdravlje u suradnji s odgojno-obrazovnim i javnim ustanovama u Splitsko – dalmatinskoj županiji. Trenutak je za sjetiti se kako znatiželju  i  ugodne osjećaje treba usmjeriti na sve što koristi, a ne šteti našem zdravlju. Uz Svjetski dan nepušenja, koji se u svijetu obilježava u svibnju, u Hrvatskoj se obilježava i nacionalni dan nepušenja. Hrvatski dan nepušenja, odnosno Dan bez duhanskog dima obilježava se prvog dana Korizme.

Budući da je to specifično razdoblje kada većina ljudi razmišlja o odricanju od nečega u čemu uživa tijekom godine. To je prilika da pušači razmisle o svojoj ovisnosti o cigaretama, o tome koliko pušenjem štete svojem zdravlju, zdravlju ukućana i kako time utječu na okoliš u kojem borave ili žive. Hrvatski dan nepušenja obilježava se od 2003. godine, a cilj mu je skrenuti pozornost javnost na važnost nepušenja. Naime u našem društvu pušenje je još uvijek prihvatljiva pojava pa se ovisnost o cigaretama ne smatra teškom ovisnošću, kao ona o drogama ili alkoholu.

Zašto baš ova izložba? Zbog važnosti vizualne komunikacije u promicanju mentalnog zdravlja u kojem sudjeluju djeca i mladi uključujući stručnu i širu javnost.

Komunikacija je proces razmjene informacija preko dogovorenog sustava znakova. Komunikacije dijelimo na VERBALNE (korištenje riječi) i NEVERBALNE ( glasovni i ne glasovni aspekti ponašanja koji se odvijaju u socijalnoj interakciji putem slika te osvještavaju određeni problem ili aktivnost.)Vizualne komunikacije su vrsta neverbalne komunikacije kojom se uz pomoć likovnih elemenata i kompozicijskih načela prenosi poruka vizualnim putem što čini 80%  percepcije ljudskog bića. Vizualnom komunikacijom prenosimo emocionalna stanja i stavove. Reguliramo tako i time određena neprihvatljiva ponašanja te međuljudske odnose. Gledanje je proces, a viđenje interpretacija. Ove  se kompetencije trebaju aktivno učiti i savladavati jednako kao i druge vrste pismenosti uključujući i emocionalnu. Univerzalni jezik vizualne komunikacije posjeduje i estetsku i etičku dimenziju te stimulira intelekt. Jezik umjetnosti unapređuje društvenu interakciju i suradnju. Konačno, podjednako stimulira osjećaje i osigurava emotivno i duhovno ispunjenje.

Gledajući slike - učimo. Učeći ozdravljamo!

Izložba je otvorena za sve učenike, roditelje i djelatnike škole ali i za širu javnost! Učenici će, zajedno sa svojim razrednicima, pogledati izložbu i birati najljepši plakat. Ovime nastavljamo višegodišnju suradnju s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo SDŽ.