Split spot festival na Tvrđavi Gripe

Prvi festival glazbenih spotova Split spot festival održat će se 31. svibnja 2014. na Tvrđavi Gripe. Bit će to mjesto susreta redatelja, glazbenika, predstavnika medija, filmske industrije i publike. Uz prikazivanje najznačajnijih spotova tom prigodom će se dodijeliti nagrade najboljima u protekloj godini u tri kategorije.

Festival glazbenih spotova zamišljen je kao cjelodnevni događaj koji za cilj ima predstaviti najbolje video uratke prethodne godine, podignuti svijest o važnosti proizvodnje kvalitetnih spotova, otvoriti raspravu o statusu redatelja ove umjetničke forme, donijeti novosti iz ove industrije te nametnuti Dalmaciju kao idealno mjesto snimanja video materijala. Osim ovih zadataka, ideja je da Split spot festival ponudi zabavu svima koji se tada zateknu u Splitu.

Festival će se održati na dvije lokacije, dnevnoj i noćnoj. Tijekom jutra i popodneva bit će organiziran okrugli stol, prezentacija i obuka snimanja novim tehnologijama, dok će u večernjim satima na Tvrđavi Gripe biti prikazano tridesetak najboljih spotova koji su konkurirali za nagrade. Stručni žiri dodijelit će nagradu za najbolji spot i nagradu debitantu, a nagradu publike osvojit će redatelj čiji video dobije najviše glasova na službenoj Facebook stranici festivala. Split spot festival završit će koncertom, a ulaz na sva događanja bit će besplatan.

- Ne tako davno glazbeni spotovi su se prikazivali na HRT-u isključivo u specijaliziranim emisijama koje su u pravilu bile emitirane u manje atraktivnim terminima. Praktički nije bilo prostora za prikazivanje spotova, pa tako ni potrebe za njihovom proizvodnjom. Danas je pak situacija drastično drugačija: postoji nekoliko specijaliziranih glazbenih televizija koji program popunjavaju gotovo isključivo prikazivanjem spotova. Tu treba posebno istaknuti pokretanje glazbene televizije CMC, ali i sljedećih: MTV Adria, VH1, Jugoton TV, Narodna TV, Hit TV… Osim toga, internetski kanal YouTube, danas široko korišten, sam po sebi je jak medij za promociju glazbenih videa - kaže Milan Latković, direktor SSF-a i predsjednik "x!x! kreativne agencije" koja organizira ovaj festival.

Split je posljednjih godina postao turistički centar, a ne samo tranzitni. Ovakav festival poboljšava turističku ponudu Splita, a budući da se očekuje dolazak najznačajnijih ljudi filmske i glazbene industrije iz Hrvatske za očekivati je da će Split spot festival zaintrigirati pažnju medija što će rezultirati dodatnom promocijom grada. 

- Split je najveći grad na hrvatskoj obali Jadrana, jako turističko, prometno, gospodarsko i kulturno središe kojemu gravitira veliki dio Dalmacije, ali i Hercegovine. Split, grad s oko 180.000 stanovnika, veliki je sveučilišni centar s gotovo 25.000 studenata. Split je svim tim predodređen da kreira događaje koji će imati nacionalni značaj, a prvi festival glazbenih spotova u Hrvatskoj je sigurno jedan takav. U ovom kontekstu važno je napomenuti da u sklopu Umjetničke akademije u Splitu postoji Odsjek za film i video te Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija, što otvara mogućnost za suradnju Split spot festivala sa Sveučilištem - drži Latković.

Filmska umjetnost ukorijenjena je u grad. Dosta je spomenuti tri institucije: "Kino klub Split", "Split Film Festival" i "Festival mediteranskog filma Split". "Kino klub Split" osnovan je 1952. godine i njegovo je djelovanje prepoznato u javnosti kao jedna od izvornih odrednica u povijesti hrvatske neprofesijske, alternativne, amaterske kinematografije.

"Split film festival" najstarija je međunarodna filmska (medijska) manifestacija u Hrvatskoj, utemeljena 1996. godine. "Festival mediteranskog filma Split" pak brzo se afirmirao kao jedna od najkvalitetnijih i najpopularnijih kulturnih manifestacija na Jadranu, a njegov pozitivan duh tijekom posljednjih pet godina održavanja prepoznalo je već 30.000 tisuća posjetitelja.

Split je grad glazbe, ne treba nabrajati sve popularne glazbenike, dovoljno je samo reći da se "Festival zabavne glazbe Split" održava više od pola stoljeća. Glazbena industrija treba spotove, pa je stoga izbor Splita za održavanje ove manifestacije još logičniji.

 Prijave za sudjelovanje u natjecanju za festivalske nagrade primaju se do 1. svibnja putem službene web stranice festivala www.splitspotfestival.com.

Video koji se posljednjih dana raširio portalima i društvenim mrežama, a na kojem je pri snimanju selfieja s Prve vidilice uhvaćen "neidentificirani divovski objekt kako izranja usred Splita"  je samo teaser Split spot festivala.