Splitska zračna luka se širi

Danas je u prostorijama uprave Zračne luke Split održana press konferencija koju su predvodili direktor Lukša Novak i ministar prometa Siniša Hajdeš-Dončić. Prezentirani su poslovni rezultati za 2014. godinu, kada je ostvaren rast od velikih 11%, sa prevezenih 1,75 milijuna putnika. Ostvarena bruto dobit bila je 64,3 milijuna kuna. Planovi za ovu godinu uključuju rast od minimalno 6% i 1,86 milijuna putnika, sa dva milijuna ostvarenih 2017. i tri milijuna najkasnije 2030. godine. Ove godine zračnom lukom prometuje 50 kompanija koje servisiraju 100 destinacija.

Upravo pozitivni poslovni rezultati inicirali su planove o proširenju koji se upravo realiziraju. Tijekom srpnja se očekuje građevinska dozvola za proširenje putničkog terminala koje bi trebalo obuhvatiti 34,500 četvornih metara, te ukupni kapacitet podići na 3,5 milijuna putnika. Nakon ishođenja građevinske dozvole kreće postupak odabira izvođača radova.

 

Direktor Novak nam je kazao kako će prošireni terminal imati pripreme i za avio-mostove, no kako se oni neće odmah instalirati jer kompanije koje slijeću u Split to ne zahtjevaju, za razliku od Dubrovnika i Zagreba. U Splitu najveći udio čine low-cost i charter kompanije koje za što manje novca žele što bržu rotaciju, a to isključuje upotrebu mostova prilikom koje je samo jedan izlaz iz zrakoplova aktivan.

Na upit o planovima po pitanju gradnje paralelne rulnice koja bi znatno rasteretila manevarske površine i ubrzala operacije u vršnim satima ljetnih dana, g. Novak nam je kazao kako je otkup potrebnog zemljišta i dalje u tijeku, te da će se u realizaciju tog projekta krenuti čim se osigura sav teren. Također smo saznali kako za oko dvije godine kreće konačna obnova piste čija je površina građena još 60ih godina, a do danas samo krpana i popravljana.

Novi terminal će dijelom zaći i na zeljište kaštelanskih staklenika, gdje će se sagraditi novo veliko parkiralište i mali autobusni kolodvor koji će pješačkim mostom preko magistrale biti povezan sa terminalom. Most će biti zatvoren i imati će pokretne trake.

Prema riječima direktora Novaka, gradnja bi trebala krenuti krajem jeseni ili početkom zime, a trajati će dvije godine. Investicija je vrijedna 455 milijuna kuna, od čega je 120 milijuna osigurala sama zračna luka, a ostatak je realiziran kreditiranjem.