Ukidanje 'četvorke' dokaz je kraha Prometa

Zbog katastrofalno lošeg stanja voznog parka i niza upozorenja zaposlenika, konačno se dogodilo neizbježno - u Prometu su počeli s redukcijama linija, i to ne smanjivanjem broja polazaka, već potpunim ukidanjem pojedinih linija. Prva žrtva je 25 godina stara linija broj 4, a kako stanovnici Brda ne bi ostali zakinuti, put njihovog kvarta je sada upućena linija 3. Njenim preusmjeravanjem „oštećena“ je Lora, stoga je izmjenjena trasa linije 17, koja će se sada okretati tamo, umjesto kod studentskog doma na Spinutu. Studenti su očito najmanje bitni u cijeloj ovoj priči.
 
Odgovorni nas uvjeravaju kako je ovakvo riješenje samo privremeno, dok krajem godine ne stigne nova tura autobusa. No, svi mi dobro znamo kako se u našem gradu „privremena riješenja“ često pretvaraju u trajna. A ni dolazak novih autobusa nije apsolutno nikakva garancija da će se stanje popraviti. Već sada Promet posjeduje vrlo mlad i brojan vozni park. Problem ne leži u tome, već u iznimno lošem održavanju vlastite imovine. U kombinaciji s problemima prilikom otplate novih autobusa, Promet je ostao potpuno osakaćen. Danas na ulicama primjećujemo očiti porast broja autobusa starih više desetljeća. Old-timeri su ponovo izvučeni na usijani asfalt, dok se novi autobusi hlade u garažama. Pitanje je samo tko, na +40, više pati zbog vožnje u „limenkama“ iz doba Mediteranskih igara. Jesu li to putnici koji plaćaju preskupu kartu ili vozači koji moraju cijelu smjenu uživati u blagodatima besplatne saune koju im je firma velikodušno priredila.
 
Postavlja se pitanje do kada će ovakvo stanje vladati ovom gradskom tvrtkom, koja je još jedan u nizu primjera kako gradsko i državno vlasništvo nikako nije dobra ideja ako želimo da kompanija posluje uredno i bez gubitaka. To je jednostavno prevelika napast po pitanju dovođenja podobnih, a ne sposobnih. To se jednostavno može zaključiti po gomilanju broja direktora čiji je jedini posao igranje pasjansa u klimatiziranom uredu, dok slabo plaćeni radnici pate na vrućim ulicama, a građani plaćaju preskupu kartu jer je „gorivo poskupjelo“. Istovremeno stanice već četvrtu godinu za redom bivaju ukrašene displejima u „testnom radu“,  koje bi prosječni student FESB-a popravio u roku tjedan dana, u pauzi između učenja.
 
Prometu se ne piše dobro i toga su svi svjesni. I dok se ne uvedu korjenite promjene u poslovanju (čitaj: dok odgovorni ne krenu raditi svoj posao), stanje će i dalje biti upravo ovakvo kakvo je – očajno i sramotno.
 


____________________________________________________________________________________

Od 12. rujna (srijeda) uvode se slijedeće izmjene:
 
- autobusna linija br. 3 mijenjat će naziv i trasu. Novi naziv linije biti će Lovrinac – Brda – Lovrinac. Od stajališta Lovrinac do stajališta Sukoišan (ul. Domovinskog Rata) trasa linije ostati će nepromijenjena a dalje linija će prometovati trasom bivše autobusne linije br. 4 do Brda. Nova linija više neće prometovati do i od stajališta u Lori.
 
- autobusna linija br. 4 (Brda – HNK – Brda) od navedenog dana prestati će prometovati.

- autobusna linija br. 17 također će mijenjati naziv i trasu. Novi naziv linije biti će Spinut – Lora – Trstenik – Lora – Spinut. Navedena linija neće više prometovati Gundulićevom i Z. Frankopanskom ulicom, već će iz pravca Trstenika iz ulice Domovinskog rata skretati u ulicu Hrvatske mornarice, zatim će prometovati do Lore i poslije nastavljati prema Spinutu. U povratku iz Spinuta linija će također prometovati preko Lore, te će dalje preko ulice Hrvatske mornarice i Domovinskog rata nastavljati starom trasom do Trstenika.