Igram da ne ostarim: GOT

Novo izdanje "Igram da ne ostarim" vam donosi izvještaj sa 9. Dana društvenih igara (ili kraće DDI) u organizaciji Udruge F&ST i mini-recenziju igre GAME OF THRONES. DDI održan 17. veljače u prostoru GK Blatine-Škrape je protekao u znaku popularne Igre Prijestolja, jedne od podtema predstojećeg FantaSTikona koji će se ove godine održati od 16. do 18. ožujka na FESB-u.

Pedesetak znatiželjnika i zaljubljenika u društvene igre uživalo je od 13 h do ponoći u preko sto ponuđenih naslova, dok je dio posjetitelja kao uvijek donio i svoje igre. Osvajalo se prijestolja, razvijalo galaktička carstva, putovalo vlakovima, sukobilo s alienima, pljačkalo vlakove na Divljem Zapadu, uređivali se cvjetni vrtovi – osim Game of Thrones, igrala se Ad Astra, Cry Havoc, Ticket to Ride (i to dvije različite verzije!), Manhattan Project, Colt Express, Cottage Garden, Jungle Speed, Splendor, Avalon, Settlers of Catan, Munchkin, Hero Realms, klasični šah te još niz igara. GAME OF THRONES je odigran čak dvaput što nije mala stvar uzevši u obzir da se radi o kompleksnoj igri vojnog nadmudrivanja i diplomacije, smještenoj u svijet iz popularnog serijala knjiga George R.R. Martina "Pjesma Vatre i Leda". U obje partije je dobila kuća Baratheon dobrim dijelom zbog nespretnosti i pohlepe protivnika, a manjim dijelom i zbog pravovremene asistencije saveznika. Ključna partija se odigrala u kasnim popodnevnim satima i završila pobjedom Ivane Roguljić koja je osim zadovoljstva što je ponizila protivnike, osvojila i trodnevnu ulaznicu za četvrti FantaSTikon. Čestitamo, Ivana!

Sama igra je kultni klasik po prvi put izdan 2003. godine, a na DDI-u se igrala inačica iz 2012. Osim vizualnog izgleda, u popravljen je balans među stranama te iako je zadržana asimetrija koja proistječe iz različitog startnog položaja i različitih borbenih karata, drugo izdanje (lakše) prašta greške u koracima. Ukratko se može opisati kao ratna igra kontrole područja za 3 do 6 igrača. 35 stranica pravila može zvučati zastrašujuće, no dobar dio čine detaljne ilustracije. Igra najviše sjaji kad su svi za stolom jednako iskusni – bilo da se radi o početnicima ili o ekspertima. Problem je kad se te dvije kategorije pomiješaju u istoj partiji jer zbog manjka elementa sreće, manje iskusni igrači najčešće nemaju šanse za pobjedu.

Na početku svakog kruga neutralni efekti utječu na sve prisutne igrače. Slijedi planiraje akcija na način da igrači simultano i potajno odabiru koje će naredbe zadati svojim vojskama, i to između pet različitih (pljačka, marš, utvrđivanje, potpora, konsolidacija). Kad je odabir gotov, akcije se otkrivaju istovremeno i odrađuju po zadanom redoslijedu. Bitka je egzaktna: svaka jedinica, bilo da je riječ o pješacima ili opsadnom tornju, doprinosi točno određenu snagu svojoj vojsci. Element nesigurnosti proizlazi iz toga koju će borbenu kartu protivnik odigrati – svaka karta predstavlja ratnika ili plemića varijabilne snage, no iako igrač zna točno koje karte njegov protivnik ima prije bitke ne može biti siguran koju će konkretno izabrati tokom bitke. Dodatni faktor je i pomoć drugih igrača, koja se izražava (ne)davanjem potpore u bitkama. Igrači moraju paziti i na opskrbu svojih trupa jer im to diktira veličinu vojske, periodički se svi moraju udružiti u odbijanju hordi s druge strane Zida, a najveća gungula nastaje tokom aukcije za sfere utjecaja koje diktiraju pravo koje određena Kuća polaže na Željezno Prijestolje, odanost vazala i razgranatost špijunske mreže. Cilj igre je kontrolirati sedam ili više utvrda na kraju kruga, a u slučaju da se to ne dogodi na kraju desetog kruga pobjeđuje onaj tko ih kontrolira najviše.



Piše: Toni Lozančić
Foto: Ivana Roguljić