Igram da ne ostarim - The Resistance: AVALON

Uskoro u kina stiže novi film o kralju Arturu, a do tada vrijeme možete kratiti društvenom igrom baziranom na njegovoj legendi. U igri skrivenih uloga The Resistance: AVALON 5 do 10 igrača podijeljenih u dva tabora – Dobro i Zlo – odlučuju o sudbini mitske Britanije. Kroz niz zadataka (questova) vitezovi, dame i čarobnjaci s dvora kralja Artura moraju pronaći Sveti Gral. Među časnim podanicima su skrivene sluge izopačenog Mordreda kojima je cilj sabotirati zadatke i tako osigurati pobjedu Zla. Samo Merlin zna identitete snaga Zla, no on mora ostati skriven velom iluzija i poluistina te suptilno navoditi svoje saveznike na ispravne zaključke. Ako Zlo u ijednom trenutku spozna tko je Merlin, sve je izgubljeno za Arturove sluge.

Dizajnirana kao naprednija verzija originalne THE RESISTANCE (koja je umjesto na dvor kralja Artura smještena u futurističko okružje), AVALON je kroz cijelu prošlogodišnju sezonu bila omiljena igra na večerima modernih društvenih igara Ajmo Se Igrat! u organizaciji Udruge za fantastiku, igre i znanstvenu fantastiku F&ST (https://www.facebook.com/UdrugaFST/). To nije čudno kad se uzme da se pravila brzo nauče, traje u prosjeku 20 minuta i ne zahtjeva puno prostora. Doslovno se može igrati na bilo kojem prostoru oko kojeg se može smjestiti do 10 ljudi, bilo da ste u kući ili na javnom mjestu. 

Koristi se špil od 51 karte, ploča za praćenje obavljenih zadataka i desetak kartonskih tokena. Svakom igraču se u startu podijeli karta uloge koja diktira kojemu timu pripada i koju ne smije nikome pokazati. Uloge mogu imati posebne moći, a dvije takve koje se obavezno koriste su "Merlin" i "ubojica". Kao uvod u partiju, svi igrači zatvore oči; prema dogovoru, manji tim Mordredovih sluga otvori oči i međusobno se pogleda. Potom zatvore oči i podignu palac prema prema gore; oči otvara "Merlin" i vidi tko su Mordredove sluge. Svi zatvore oči, spuste palčeve i otpočinje partija. Cilj je biti prvi tim koji će obaviti (ili sabotirati) 3 zadatka (od maksimalnih 5). Svaki krug je drugi igrač vođa, te vodi određen broj igrača na zadatak. Svi igrači glasuju o povjerenju izabranim igračima. Ako im vjeruju, članovi tima kreću na zadatak te tajno kartama odlučuju hoće li proći ili pasti; ako je iti jedna karta negativna, zadatak je neuspješan. Ako kojim slučajem Dobro ipak obavi tri zadatka uspješno, Zlo ima još jednu šansu za pobjedu – "ubojica" može ubiti igrača za kojeg sumnja da je Merlin. S obzirom da osim Merlina nitko od Arturovih sluga ne zna tko su negativci, a negativci ne znaju tko je Merlin, za stolom se redovito razvije rasprava o izboru tima te o pripadnosti određenoj strani. Pljušte optužbe, laže se u oči, a postupci i ponašanje igrača omogućuju pažljivim igračima da dedukcijom utvrde istinu. Vrlo često pak bolja retorika odnosi pobjedu nad hladnom logikom. Upravo je socijalni aspekt pokretačka sila igre, diktira njenu dinamiku i čini je neodoljivom, kako prekaljenim gamerima, tako i ljudima koji se prvi put upoznaju s ovim tipom igara.

Ako vam ovaj koncept zvuči poznato, to je zato što nije nov. Začet je u Rusiji 1986. od strane psihologa Dmitrya Davydova pod imenom Mafia kao oblik psihološkog istraživanja i edukacije studenata. Vrlo brzo je postao popularan i na Zapadu, te je do 1997. evoluirao u kultnu inkarnaciju, Werewolf. Od tada je izrodio varijante s jednostavnijim ili složenijim pravilima te s mehanikom eliminacije igrača ili bez nje (kao u AVALON-u), bilo da se radnja odvija u zabitom selu pod opsadom likantropa (ULTIMATE WEREWOLF), u feudalnom Japanu (SAMURAI SWORD) ili pak na globalnom crnom tržištu (ILLEGAL). Sve nabrojane igre možete isprobati na sljedećem Ajmo Se Igrat! 22. travnja ili 29. travnja, na Međunarodnom Danu Društvenih Igara koji će Udruga F&ST u Splitu obilježavati po 3. put. Za više informacija o oba događaja lajkajte stranice Udruge ili FantaSTikon (https://www.facebook.com/fantastikon/), očekujte objave i igrajte se da ne ostarite!

Toni Lozančić