Mateo, pusti vodu da ideje odu!

Igrači će skupiti donacije u iznosu od milijun kuna kao nagradu jednom od navijača koji dođe na utakmicu Dinama i PSG-a. To su nam poručili Mateo Kovačić, Ivan Kelava, reprezentativac Filho, Rukavina, Čop i još neki od nogometaša iz modre svlačionice u amaterskom video uratku. Trčao je mali Mateo iz toaleta svlačionice s kamerom u rukama ne bi li što prije dobio odobravanje suigrača za svoju "genijalnu" ideju koja mu je pala na pamet dok je sjedio na wc-školjci, te je snimku objavio na internet želeći motivirati gledatelje da pohrle na maksimirske tribine.

Prema prvim reakcijama javnosti, mala kućna radinost ovih mladića nije upalila. Komentari se kreću od onih koji ovo karakteriziraju kao jadan i gadljiv potez kojim se Dinamo još više srozava, do onih koji posprdno izruguju ovakav pokušaj privlačenja publike. Osobno sam mišljenja da ovo nije ideja Matea Kovačića i društva. Mislim da je ovo pokušaj uprave da svoj PR trik provuku kao plemenitu ideju najmlađeg i najboljeg igrača. Ista ideja iz usta Zdravka Mamića bi bila dočekana brutalno, bila bi ponižavajuća, degradirajuća i bila bi iskorištena od strane svih mrzitelja lika i djela dotičnog kao oružje u novoj seriji napada na njega. Iz tog razloga su maksimirski genijalci odlučili sve to plasirati iz usta (ili iz čega li, kad je već wc bio u pitanju) miljenika puka. Ono što nisu shvatili je to da je ovakva poruka navijačima jednako ponižavajuća, jadna i gadljiva, bez obzira tko je izjavi, tim više što navijački puk nije toliko naivan da ne prozre potpis najvećeg manipulatora domaće nogometne scene.

Nekoć se maksimirskim stadionom orilo "dao bih milijardu dolara za jedan sekund dinamovog sjevera". Danas situacija navodi na one, igračima tako drage istočnjačke melodije i stihove "sve je na prodaju". Na prodaju su igrači koji pune gazdin džep. Na prodaju je ugled koji se rasipa u bescjenje po utakmicama Lige prvaka zadnje dvije sezone. Na prodaju je i HHO čiji je predsjednik u zadnje vrijeme neizostavan gost na Dinamovim europskim utakmicama u društvu Mamića i Šukera. Na prodaju je i dio navijača koji su lani iz utakmice u utakmicu jedini dolazili na zapadnu tribinu bodriti onog tko je čak ujedinio Torcidu i BBB (makar u mržnji). Mamić je navikao kupovati sve što mu se suprotstavi. Kupio je Štimca, kupio je Jovanovića, kupio je 100-ti rođendan, kupio je Ladića i Cvitanovića.

Pune tribine je najprije pokušao kupiti djeljenjem dresova. Kada to nije upalilo, pokušao je kartama za kunu. Vidjevši da ni to nije postiglo željeni efekt, Mamić se odlučuje na svojevrsnu nagradnu igru računajući da hrvatski građani u vrijeme krize i neimaštine ne mogu odoljeti zovu čuvene "milje" kuna. Hoće li narod pohrliti na tribine, to nam ostaje za vidjeti. Međutim, što ako se i ovaj plan izjalovi? Je li sljedeći Mamićev korak izigravanje pijanog bogataša koji s prozora svog penthousea (u ovom slučaju s balkona maksimirske lože) baca milijun i gleda kako se sirotinja ispod njega tuče za novčanice koje padaju s neba? Hoće li se za gostovanje ukrajinskog Dynama u zadnjem kolu uz ulaznicu nuditi i otplata rate kredita?

Ovi razmaženi bogati dječaci sa snimke očito nemaju osjećaj za vrijednost novca. Da imaju, ne bi sa smješkom i bez opterećenja plaćali stotine tisuća eura kazni zbog alkoholnih nemara i nediscipline. Možda će spomenuti milijun zaista i ići iz njihovog džepa, a možda će ova ideja i napuniti Maksimir. Ja još imam toliko vjere u ovu naciju da se nadam da će ponos i samopoštovanje ipak prevagnuti i da će, zahvaljujući ovoj uvredi neozbiljnih klinaca protiv PSG-a na tribinama biti i manje ljudi nego protiv Porta.

Kako bilo, uvjeren sam da je ovaj potez iz maksimirske šume napravio veliku uslugu rivalima iz Splita. Poznavajući Split i Splićane, samo zbog ovoga će na utakmicu Hajduka s Cibalijom doći još koja tisuća ljudi više. Besplatno. Bez nagradne igre. Samo da podrži svoj klub i gospodi iz Zagreba pokaže što je to ljubav. Splićani neće doći gledati Parižane nego Vinkovčane, neće gledati Ibrahimovića i Pastorea, nego Mazalovića i Bartolovića...i neće tražiti "milju" kuna, nego borbenost, hrabrost i želju svoje momčadi. Upravo to i jest smisao navijanja, zar ne, Zdravko? A ako je Kovačić stvarno sam smislio ovaj plan, onda bi bilo bolje da je na zahodu pustio vodu da mu ovakve ideje odu gdje im je i mjesto - u kanalizaciju.