U ponedjeljak, 2. lipnja u 19 sati i 30 minuta, program filmskih večeri Fotokluba Split nastavlja se besplatnom projekcijom recentnog dokumentarca ''I am Martin Parr'' [2024.]
Riječ je o intimnom, duhovitom i vizualno raskošnom dokumentarnom portretu jednog od najutjecajnijih živućih fotografa. Film u režiji Leeja Shulmana intiman je i vizualno bogat portret fotografa koji je kroz više od četiri desetljeća stvaralaštva oblikovao način na koji gledamo svakodnevni život, potrošačku kulturu, turizam i klasne razlike u društvu.
Film prati Parra kako se vraća na mjesta gdje je snimao slavne fotografije, istovremeno prikazujući njegov rad iza kamere, susrete s kolegama fotografima i razgovore s kustosima, članovima njegove obitelji i suradnicima. Režiser Lee Shulman, poznat po projektu The Anonymous Project, ovim filmom ne prikazuje Parra samo kao umjetnika, već i kao neumornog arhivista suvremenog života.
Kroz mješavinu osobnih sjećanja, arhivskih snimaka i komentara kolega kao što su Bruce Gilden, Harry Gruyaert i Grayson Perry, film istražuje slojeve Parrove estetike i njegove opsesije – od humora i ironije, preko opsesivne potrebe za dokumentiranjem, do suptilne političke poruke o konzumerizmu, globalizaciji i društvenoj nejednakosti.
Martin Parr (rođen 1952. u Surreyju, UK) član je prestižne fotografske agencije Magnum Photos, gdje je bio i predsjednik (2013. – 2017.), a danas vodi Martin Parr Foundation u Bristolu.
Parr je svoj fotografski put započeo u crno-bijeloj tehnici, dokumentirajući radničku klasu u Yorkshireu 1970-ih, da bi 1980-ih uveo boju i razvio prepoznatljiv vizualni jezik koji se oslanja na suptilnu (ili ne tako suptilnu) društvenu kritiku.
Njegov najpoznatiji ciklus, The Last Resort (1985), prikazuje britanske turiste na ljetovanju u New Brightonu i smatra se jednim od ključnih trenutaka u modernoj britanskoj fotografiji. Od tada je dokumentirao sve – od engleskih čajanki do globalne elite na luksuznim sajmovima, od japanskih komutera do turista u Dubaiju.
Filmske večeri dio su godišnjeg edukativno-istraživačkog programa Fotokluba Split i financirane se sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, a dio su ”Redovnog godišnjeg programa Fotokluba Split za 2025.” koji je financiran sredstvima Zaklade ‘Kultura nova’