Milan Latković: Za spot je bitna ideja

Prvi Split spot festival održat će se 31. svibnja na Tvrđavi Gripe. Riječ je o prvom takvom festivalu u Splitu, ali i u Hrvatskoj. Cilj mu je predstaviti i nagraditi najbolje glazbene video uratke premijerno prikazane prošle i ove godine.

Festival organizira Kreativna agencija X!X! na čelu s Milanom Latkovićem. Ovaj splitski redatelj i snimatelj iza sebe ima nekoliko nagrađenih video spotova i brojne suradnje. Nešto više od tjedan i pol dana prije festivala, uhvatili smo ga da za Splitski portal pojasni ideju i kaže nešto više o samom festivalu.

Split je do sada vidio brojne festivale, što glazbene što filmske, no festival glazbenih spotova prilična je novost i za hrvatske prilike?
- Činjenica da smo jedini festival glazbenih spotova sama po sebi se nameće kao odgovor. Split je po tom pitanju idealna kombinacija glazbe i filma.

Kako je počela priča Split spot festivala?
- Počela je kao i sve velike stvari, ha, ha. Primijetili smo da ta industrija nije dovoljno primijećena na sceni. Trenutačno nema ni jedna relevantna nagrada usmjerena redateljima glazbenih videa uz dužno poštovanje Porinu i Danima hrvatskog filma. Uz to, cilj nam je promovirati Dalmaciju kao idealno mjesto za snimanje spotova. Uostalom, to pokazuje i zanimanje svjetskih producenata kao ekipe serijala Game of Thrones za ove prostore.

Za glavnu lokaciju festivala odabrali ste Tvrđavu Gripe. Što će se 31. svibnja ondje događati?
- Prikazat ćemo izabrane nominirane glazbene spotove, nakon čega će se odlukom tročlanog žirija odabrati najbolji spot i dodijeliti nagrada debitantu. Pobrojat ćemo glasove preko Facebook aplikacije i dodijeliti nagradu publike, nakon čega će se održati koncert grupe Dječaci.

Objavili ste podatak o više od 200 zaprimljenih video uradaka? Radi li se o svojevrsnom presjeku glazbenih video spotova u protekloj godini?
- Stvarno nije lako odabrati 30 među 230 odličnih spotova. Kriteriji su sljedeći: ideja, originalnost, kako se spot slaže s pjesmom, produkcija te opći dojam. Pokušali smo sagledati sve kriterije i naći neku srednju ocjenu.

Možemo li reći da Hrvatska, uz zemlje Balkana prati nekakve svjetske trendove?
- Sudeći po zaprimljenim radovima imamo autore koji prate svjetsku produkciju. Što se tiče same manifestacije, u svijetu postoje slični festivali.  Evo recimo u Berlinu se održava jedna mlada manifestacija, Berlin Music Video Awards, igrom slučaja od 28. do 31. svibnja, pa eto osim glazbenih videa dijelimo i datum održavanja.

Gdje se u Hrvatskoj najviše snima?
- U Zagrebu, ipak je to centar s najviše novca i ljudi koji gravitiraju toj industriji.

Kako po vama izgleda jedan dobar glazbeni spot?
- Izgleda dobro, ali to ne mora nužno biti vrhunska produkcija u koju je uloženo dosta novca. Ideja je ta koja nosi spot i svaku priču, a u tome mogu bljesnuti dijelovi mozaika poput vrste kadra, boje, tehnike…

Razgovarala: Katarina Lujak