Izložba Istočno od raja njemačkog fotografa Jörga Meira otvara se 3. listopada u 21h u Galeriji Praktika, Klub Kocka, Dom mladih. Fotografije na izložbi pričaju o jednom nepoznatom licu njemačkih autocesta čija odmarališta su ujedno i okpljališta osoba koje svoju seksualnost nisu zadovoljile unutar okvira koje im je zadalo društvo.
U organizaciji queerANarchive-a izložba Istočno od raja njemačkog autora Jörga Meira otvara se 3. listopada u 21h u Galeriji Praktika, Klub Kocka, Dom mladih, Ulica slobode 28, Split. Može se razgledati radnim danom od 18 do 21h u periodu od 3. do 10. listopada.
Fotografije Jörga Meiera razotkrivaju jedno nepoznato lice njemačkih autocesta. Uz njihova odmarališta autor pronalazi prostore u kojima se okupljaju osobe koje svoju seksualnost nisu zadovoljile unutar okvira koje im je zadalo suvremeno društvo. Za fotografije iz ciklusa Istočno od raja koji je ovom prilikom izložen u Splitu autor je nagrađen drugom nagradom u kategoriji Open na ovogodišnjem izdanju Pride Photo Award u Amsterdamu.
Iz predgovora izložbi:
Istočno od raja nalazi se mitska zemlja Nod. Mit kaže da je Bog tamo protjerao Kaina nakon prvog ubojstva. Tako je zemlja Istočno od raja postala zemlja odbačenih. Kroz povijest civilizacije umjetnici su se često referirali na ovu priču a zemlja Istočno od raja s vremenom je postala zemlja neprilagođenih.
Jörg Meier zemlju Istočno od raja otkriva uz odmorišta slavnih njemačkih autocesta. Tamo nalazi okupljališta onih koji svoju seksualnost ne uspijevaju realizirati u strukturama koje joj je društvo namijenilo. Moćna autocesta simbolično je mjesto velikih struktura današnjeg društva. Njoj se suprotstavljaju nestrukturirana mjesta u kojima suvremeni prijestupnici izvode svoje rituale. Tako nastaju prostori koje vidimo na Meierovim fotografijama. Koraci ovdje pišu staze, improvizirane konstrukcije te izgubljeni i odbačeni predmeti govore o onom što se tamo zbiva. Prisutnost čovjeka na pojedinim fotografijama nepobitno dokazuje da se život odvija i Istočno od raja.
Interes autora za ovim prostorima nije potraga za egzotičnim. To je nešto puno osobnije te prostore na fotografijama stoga doživljavamo svakodnevnim i bliskim. Pogled promatrača tu se izjednačava s pogledom fotografa. I jedni i drugi u njima traže avanturu, slobodu za koju osjećaju da je izgubljena pod nizom struktura koje opterećuju svakodnevnicu.