Dobitnik Grand Prixa na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Queen Elisabeth 2016. u Bruxellesu, češki pijanist Lukáš Vondráček, 18. travnja u Hrvatskom domu Split u Koncertnoj dvorani Ive Tijardovića održat će recital s početkom u 20 sati.
Majstor savršeno izraženih tekstura, kako ga opisuje kritika, pijanističke recitale održao je u eminentnim svjetskim koncertnim dvoranama, poput Elbphilharmonie u Hamburgu, Gewandhausa u Leipzigu, Konzerthausa u Beču i Concertgebouwa u Amsterdamu. Tijekom posljednjeg desetljeća nastupio je diljem svijeta s renomiranim orkestrima, poput Simfonijskog orkestra Philadelphije i Sydneyja, Tokijskog metropolitanskog simfonijskog orkestra, Drezdenske filharmonije, Simfonijskog orkestra Radio Frankfurta, Filharmonijama iz Osla i Nizozemske, a Paavo Järvi, Gianandrea Noseda, Jakub Hrůša, Yannick Nézet-Séguin, Marin Alsop, Christoph Eschenbach, Pietari Inkinen, Vasily Petrenko, Anu Tali i Stéphane Denève samo su neka od dirigentskih imena s kojima je do sada surađivao. Tjedan dana pred odlazak na turneju SAD-om sa Simfonijskim orkestrom Bamberga, Lukáš Vondráček splitskoj publici priuštit će maštovito i humoristično virtuozno glazbeno iskustvo. U prvom dijelu recitala izvodit će Fantazije, op. 116 Johannesa Brahmsa te Fantaziju, op. 28 Aleksandra Skrjabina, dok u drugom slijedi minijatura, poznata Humoreska br. 7, op. 101 Antonína Dvoráka te široj publici manje znana humoreska većih razmjera Roberta Schumanna iz njegova opusa 20.
„Smatram da postoje dva pogleda na umjetnost. Kao ogledalo naših života i humanosti ili kao bijeg u svijet fantazije, čuda, iluzija i duhovnosti. Fantazija i mašta vrlo su važne za svakog umjetnika, a što bi bio život bez humora?“, objašnjava Vondráček koncept programa recitala u Splitu.
Uz roditelje, profesionalne pijaniste, rano je krenuo s glazbenim obrazovanjem te je prvi koncert održao već s četiri godine. Kao petnaestogodišnjak debitirao je uz Češku filharmoniju pod vodstvom Vladimira Ashkenazyja izvedbom Prvog klavirskog koncerta Sergeja Rahmanjinova, a godinu nakon toga pridružio im se na turneji SAD-om. Uspješne izvedbe pijanističkih koncerata Sergeja Rahmanjinova prate ga u različitim fazama karijere. Njegov Treći koncert za klavir i orkestar bio je dio Vondráčekova programa na natjecanju Queen Elisabeth, a uz stajaće ovacije publike i Grand Prix postao je i prvi češki glazbenik kojem je pošlo za rukom osvajanje tog prestižnog glazbenog natjecanja u Bruxellesu. Obol Rahmanjinovu dao je i diskografskim izdanjem snimivši prošle godine sve njegove pijanističke koncerte s Praškim simfonijskim orkestrom pod vodstvom Tomáša Braunera.
FOTO: Irene Kim