Premijerno izvedena predstava George Kaplan, najveći projekt splitskog kazališta PlayDrama

U sklopu Rendez-vous Festivala Francuske u Hrvatskoj praizveden je tekst jednog od najintrigantnijih suvremenih francuskih dramatičara Frédéric Sonntaga, George Kaplan, u režiji Cintije Ašperger.

Najveći je to projekt Kazalište PlayDrama, prvog hrvatskog kazališta praizvedbi, koje ovim projektom obilježava šest godina postojanja.

Ispunjeni Amfiteatar Doma mladih u Splitu gromoglasnim pljeskom nagradio je ansambl predstave, glumce Elvisa Bošnjaka, Petru Kovačić Pavlina, Saru Ivelić, Stipu Radoju i Bojana Brajčića.

Scenografiju potpisuje Ozren Bakotić, kostimografiju i video Mario Leko.

George Kaplan drama je u tri dijela s različitim narativnim pristupima i poveznicama.

To je tekst koji govori o političkim izazovima današnjice, o utjecaju Hollywooda na današnju geopolitičku situaciju, o Alfredu Hitchcocku kao aktivnom sudioniku velikih svjetskih zavjera, ali i o ulozi kave (ili piva) prilikom održavanja sastanaka ili o kokoši koja može spasiti čitav ljudski rod.

Grupu lutajućih aktivista, ekipu scenarista u potrazi za konceptom nove tv serije i nevidljivu vladinu organizaciju s velikim političkim moćima koji rješavaju pitanje nacionalne sigurnosti u zemlji povezuje jedno ime, povezuje ih George Kaplan.

"Svijet Georgea Kaplana je svijet koji je inteligentan, brz, pričljiv, apsurdan i začudan, zastrasujuć i zabavan, duhovit i ironičan, provokativan i manipulativan…" - riječi su redateljice Cintije Ašperger, koja propitkuje stvaramo li sami uvjete za vlastitu manipulaciju svojom željom da budemo netko i nešto. "Mi želimo biti nitko i ništa - proglašava Grupa George Kaplan u svom manifestu. Međutim, čak i ta radikalna misao postaje mehanizmom manipulacije. Kako izazvati rat, pitanje je koje se u drugom dijelu postavlja Dream Teamu dobro plaćenih scenarista. No, pravo pitanje je vladaju li našom sviješću priče koje pričamo o samima sebi? A potom - postoji li uopće umjetnički čin koji nas može prosvijetliti ili je i sama umjetnost kreativni mehanizam manipulacije? Postoji li Nevidljiva Vlada koja nama manipulira – upit je trećeg dijela predstave... Ako postoji, tko ju je postavio i kome služi?" - navodi redateljica Ašperger, koja je, iako je u ranoj fazi svoje karijere odselila u Kanadu, zauzela istaknuto mjesto u domaćem kazalištu i filmu.

Cintija Ašperger trenutno vodi glumačku katedru na Ryerson Theatre School u Kanadi. Autorica je knjige i više stručnih članaka o glumačkoj tehnici Mihajla Čehova, kojom se koristila i prilikom rada na ovoj predstavi.

PlayDrama s projektom George Kaplan, u programu Rendez-vous Festivala, 29. rujna gostuje i u zagrebačkom kazalištu Gavella. U Amfiteatru Doma mladih u Splitu predstavu je moguće pogledati do kraja listopada.

playdrama.hr