U nedjelju 14. srpnja započet će 65. Splitsko ljeto premijernom izvedbom opere Giuseppea Verdija Rigoletto na Peristilu. Po prvi put u dugoj tradiciji festivala na toj će amblematskoj pozornici biti izvedeno ovo Verdijevo remek-djelo, jedna od najpopularnijih i najradije slušanih opera u povijesti, prvi dio njegove „latinske“ ili „romantične“ trilogije. Pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića, a u režiji Dražena Siriščevića Rigoletta će izvesti Orkestar i Zbor Hrvatskog narodnog kazališta Split te solisti. U naslovnoj ulozi nastupit će bariton Elia Fabbian, ulogu Gilde tumačit će sopranistica Elena Mosuc, Vojvoda od Mantove bit će tenor Francesco Marsiglia, Sparafucile bas Ivica Čikeš, a Maddalena mezzosopranistica Terezija Kusanović. Osim premijerne, predviđena je još jedna izvedba 17. srpnja.
U ostalim će se ulogama pojaviti Bjanka Ivas, Ivan Šarić, Marko Lasić, Špiro Boban, Vinko Maroević, Mate Akrap, Ivona Bosančić Lasić, Vlatko Belas i Tea Požgaj. U autorskom su timu predstave i scenograf Slaven Raos, kostimograf Juraj Zigman, koreograf Igor Kirov, zborovođa Frane Kuss, oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić, suradnica redatelja Jelena Bosančić te asistent dirigenta Jure Bučević.
Redatelj Dražen Siriščević, koji je kao operni redatelj debitirao upravo na Splitskom ljetu na Peristilu izuzetno uspjelim postavljanjem Verdijeve Aide prije pet godina, o svom viđenju Rigoletta kaže: „Giuseppe Verdi nije se osobito trudio priču o ljudskim sudbinama iz 16. stoljeća vjerno predstaviti u rekonstrukciji glazbenoga izraza visoke renesanse. Naprotiv, slobodno se služio svim dostupnim glazbenim alatima svoga vremena. Suvremenim glazbenim jezikom 19. stoljeća, oslikao je 300 godina staru priču koju je i sam bio doživio kao suvremenu, odnosno, svevremensku. Danas u 21. stoljeću, upravo na tragu tog Verdijevog pristupa i naš će biti: na sva pitanja i izazove njegovog glazbenog kazališta odgovoriti iz perspektive vremena u kojemu živimo. Vrijeme radnje bit će srpanj 2019., a mjesto radnje Peristil.
Predstava danas pokušava odgovoriti na pitanja koja stoljećima muče naraštaje. Koliko vrijedi ljudska žrtva? Vrijedi li, naime, žrtvovati se, odreći se svoga života i predati ga za život drugog? Upravo to čini Gilda u trećem činu opere. To je njezin odgovor svijetu s kojim se sudara, izgrađenome na lažima, prevarama, obmana, nevjerama, bludu, razvratu, obijesti, lakrdiji.. Njezin otac, Rigoletto mrzi taj svijet. Da bi opstao ruga mu se, osvećuje, ponižava ga, ubija riječima sve koji ga okružuju. Sudbinski, na kraju će njegova slijepa i neizmjerna mržnja, zlo kojemu se u cijelosti bio prepustio, uništiti jedinu ljubav koju je bio nosio duboko u sebi – Gildu. Ona sama nije znala promijeniti svijet u koji je bačena. Ali ta izdana, krhka i slomljena djevojka, snažne i čvrste duše, svojom nesebičnom žrtvom znala je osvijestiti nas, uzdrmati, pokrenuti. Govori nam: promijenite se, ne odustajte i nikada se nemojte predati. Niti ona se nije predala, nije pobjegla, dala je ono najvrijednije što ima: sebe za nas. Danas taj čin može izazvati nevjericu ili podsmjeh, ali nadamo se i potaknuti, pozvati sve nas da stvaramo bolje sutra, bolji svijet za sebe i Gildu.
Ova predstava to želi. Pokazati nam zorno gdje smo i kamo bismo trebali ići da njezina žrtva ne bi bila uzaludna. Mržnja stvara samo mržnju. Osveta još jednu osvetu. Što u nama može izazvati nesebična ljubav koju nam nudi Gilda? Kada budete gledali i slušali Rigoletta birajte: prokletstvo ili ljubav!“
Premijerna izvedba 14. srpnja započinje nakon kraće svečanosti otvaranja 65. Splitskog ljeta u 21 sat.