Prezentacija projekta #whataboutyourselfie i predavanje dr.sc. Ane Peraice održat će se u Galeriji Škola, 28. 1. 2016. u 19 sati.
Autoportreti, od davnih vremena, emitiraju mnoštvo privatnih tema o umjetničkim životima. Oni su izvještavali, primjerice, o procesima starenja u klasičnim, crtanim i slikanim, serijama autoportreta Vermeera ili Rembrandta, bolesti u foto-radu Jo Spence, krizi identiteta i medijaliziranim identitetima u radu Cindy Sherman. U svakom od njih odnos subjekta/umjetnika sa promatračem bio je zasnovan na psihološkom ogledavanju; empatiji i identifikacijama…
Možemo razlikovati dva tipa autoportreta, u donosu na publiku: (1) tautološki, koji se uopće ne odnosi na publiku, te (2) relacijski, koji traži odnos sa gledateljem. U suvremenom fenomenu “selfija” na društvenim mrežama preferira se monološki, dnevnički tip autoportreta, koji radije izvodi egzibiciju nego što uistinu otkriva.
Ovaj projekt poziva na doprinos u vidu relacijskih autoporteta, linkove na autoportrete i njihove zbirke, s posebnim interesom za autoportrete;
- koji nas tjeraju da analiziramo vlastito sebstvo;
- kao hommage i reference na tuđe identitete;
- auto-portrete „kao netko drugi“; u smislu transvestije i preodijevanja;
- te autoportrete koji tehnološki/medijski ogledavaju promatrača.
Doprinesite projektu, počevši sa 1. veljače na različitim mrežnim platformama; Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Youtube dodajući hashtag #whataboutyourselfie ili izravnim slanjem na e-mail whataboutyourselfie@gmail.com
Više o projektu na: whataboutyourselfie.info
Kustosica: Ana Peraica, PhD
Pomoćni kustos: Anđelko Mihanović
Producentica: Neli Ružić, voditeljica Galerije Škola
Dizajn: Nikola Križanac
Web-programer: Branimir Asanović
PR (društvene mreže): Ivana Bajto
Iz teksta kustosice:
,,SELFIE“ kao paradigma kulturalne promjene
Uvođenjem mobilne tehnologije krajem prošlog stoljeća, digitalna fotografija se ubrazno mijenja kao medij, i to posebice u pogledu distribucije slika. Pojavom Web 2.0 sučelja na društvenim mrežama, poput Facebooka, Twittera, Instagrama i dr., te su se promjene produbile, pogotovo u pogledu nepredvidivosti distribucije.
U ovome ću tekstu pokušati analizirati preokret u vizualnoj samopercepciji promatrajući promjene vizualnih paradigmi još od predmodernih vremena, fokusirajući se na različitost povijesnih slojeva; Predmodernih, Modernih i Postmodernih odnosa prema sepstvu, i to na način kojim su uvjetovani i ograničeni tehnologijama. Te tehnologije uključuju: cameru obscuru, fotoaparat, kompaktnu kameru te kameru mobilnog telefona. Za razliku od razdoblja camere obscure, u kojem subjekt definira prostor, odnosno subjektivizira prostor fotografske tehnologije, kod ,,selfie“ tehnologija subjekt i objekt postaju jedno.
GALERIJA ‘ŠKOLA’
Galerija Škola, smještena na drugom katu Škole likovne umjetnosti u Splitu, počela je djelovati krajem 2014. godine. Posebnost ovog novog galerijskog prostora jest stvaranje poveznica i prostora dijaloga između suvremenih umjetničkih praksi i obrazovanja. Svojim programom, ali i samim imenom, Galerija Škola izravno poziva na dekonstrukciju ideje škole danas i na promišljanje inovativnih pristupa u umjetničkom obrazovanju. Tako se u okviru njezinog programa predstavljaju suvremeni umjetnici mlađe i srednje generacije, popratni programi poput radionica i razgovora s umjetnicima, teorijska tematska predavanja, projekcije filmova o umjetnosti, programi video umjetnosti i animacije te izložbe školskih projekata i učeničkih radova s ciljem stvaranja poveznica i prostora dijaloga između obrazovnih polja, suvremenih umjetničkih praksi i kritičke teorije. Stoga je Galerija Škola prostor u kojem se odvijaju paralelne obrazovne aktivnosti te promišljaju problematične tematike u suvremenom trenutku poput kulture selfija ili odnosa tijela i javnog prostora grada.