U subotu, 3. lipnja 2017. u 12 sati u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu, u organizaciji kolektiva queerANarchive, bit će otvorena izložba fotografija naziva Kütmaan autora Bradleya Seckera. Izložba se može razgledati svakog dana osim ponedjeljkom od 9 do 21 sat.
Na arapskom kütmaan znači pritajen ili skriven. Fotograf Bradley Secker odabrao je upravo tu riječ za naslov ciklusa fotografija koje donose portrete osoba s Bliskog istoka koje traže azil na temelju njihova drugačijeg seksualnog i rodnog identiteta. Autor se temom počeo baviti još 2010. godine fotografirajući muškarce iz Iraka koji su onda tražili azil u Damasku, Sirija. Projekt je prerastao svoj početni okvir i postao sveobuhvatni arhiv LGBTIQ identiteta na Bliskom istoku. Kütmaan je tako pokušaj bilježenja čekanja, nepoznatog, dobrih i loših iskustava preseljenja, života koji osoba koje čekaju preseljenje.
Na ovu seriju fotografija direktno se veže ciklus Mr. Gay Syria koji prati prvi izbor za gej mistera Sirije koji se održao u Istanbulu 2016. godine. Dok je konflikt u Siriji ulazio u svoju petu godinu, izbjeglice su već formirale jake zajednice svugdje po Bliskom istoku ali i dalje. Istanbul je postao jedan od glavnih centara Sirijske kulture i života u egzilu, u kojem se između ostalog razvila i LGBTIQ zajednica Sirijaca koji se bore za svoja prava i identitete. Fotografije iz ovog ciklusa ne donose samo kroniku jednog izbora, prateći pet hrabrih natjecatelja koji su se okupili oko izbora, one prenose priču pojedinaca koji su stvorili zajednicu kroz koju pružaju podršku jedno drugom u egzilu. To je priča o otporu koji postoji usprkos strahu, o jedinstvu koje ipak opstaje usprkos polarizacijama i raskolima.
Dok su Kütmaan i Mr. Gay Syria ciklusi fotografija koje doprinose vidljivosti jedne gotovo nevidljive manjine i njihovih partikularnih problema unutar cjelokupnog konteksta prognanika konflikta na Bliskom istoku, ciklus Syrian Nakba (nakba je arapska riječ za katastrofu) fotografijama ključeva od doma na dlanu njegova vlasnika vrlo suptilno komuniciraju problem izbjeglištva općenito. Procijenjeno je da je 10 milijuna Sirijaca bilo prisiljeno napustiti svoje domove zbog nasilja, političkih nemira, straha i nedostatka osnovnih usluga. Uz svaku fotografiju ide legenda koja donosi osnovne podatke o osobi kojoj pripadaju ključevi, informaciju koliko dugo nije bila doma u trenutku fotografiranja, te kratku izjavu što za nju znači dom. Kroz ovaj rad ključevi postaju univerzalan simbol sjećanja i nade.
Otvaranje izložbe ujedno je i početak qFEST-a, festivala drugog i drugačijeg koji će se kroz lipanj odvijati u Splitu.