Program festivala fotografije Split Formata traje još ovaj tjedan pa je u Fotoklubu Split stalno živahno. I vikend je bio prometan, iz Mostara su stigli Marijo Maduna i Marin Margeta, predsjednik i dopredsjednik revitaliziranog mostarskog fotokluba, a izvanredno predavanje na temu ulične fotografije održao je dr. sc. Svetislav Cvetković. I u ovom tjednu festivalski program nastavlja se gostovanjem iz regije – i to predavanjem kultnog sarajevskog fotografa s pariškom adresom, Milomira Kovačevića Strašnog. Predavanje je najavljeno za srijedu, 6. 11. u 20 sati, a Strašni će kroz svoje fotografije predstaviti Sarajevo – Pariz, gradove koji su mu obilježili život.
Milomir Kovačević Strašni ikona je sarajevske i europske fotografije. Fotografijom se počeo baviti sa 17 godina, a od samog početka njegov opus posvećen je životu na ulicama, kao i kulturnim događanjima u Sarajevu. Angažman fotoreportera u različitim revijama nije doprinio da njegov rad poprimi senza- cionalistički karakter, niti su njegove fotke imale kratak rok trajanja. Naprotiv, njegov rad pokazuje interes za najrazličitije teme tadašnjeg društva. Serije fotografija sa temama Međugorja, zatvora, buvljaka, rock koncerata, zatim Horde zla (navijači FK Sarajeva), grafiti, pioniri, Titove fotke po izlozima, fotografije posljednjeg Dana Republike..., samo su neke po kojima je postao poznat. Početkom devedesetih Kovačević svjedoči dubokim društvenim promjenama u zemlji. U tom periodu nastaju serije posvećene prvim demokratskim izborima, stranačkim mitinzima, stvaranju novih partija, nove vlasti, mirovnim manifestacijama... Početkom 1992, on prati izbliza sve ono po čemu će Sarajevo tragično biti poznato u cijelom svijetu. Iz dana u dan on sa svojim aparatom svjedoči o životu opkoljenog grada iznutra. U tom kaosu pokušavao je da stvori, makar na fotografijama, nešto skladno i vizualno čisto. U tom periodu nastaje više foto-serija: Tito in War, No Name, Ase leži, Ratna arhitektura... U Pariz odlazi 1995. godine. U novoj sredini nastavlja svoju fotografsku i izlagačku aktivnost. Godišnju nagradu Fondacije CCF (današnje HSBC) za fotografiju dobiva 1998. godine.
Kako kaži kritičari, Strašni je fotograf kontradikcije. On je fotograf smrti i života, prošlosti i sadašnjosti, vječnosti i prolaznosti. Za svoj rad dobitnik je mnogobrojnih, veoma značajnih priznanja, među kojima se zasigurno ističe priznanje Predsjednika države Francuske, gdje je proglašen Vitezom s posebnim zaslugama za svoj fotografski rad i angažman, a 2016. uručena mu je Šestoaprilska nagrada grada Sarajeva.
Za vikend će u Fotoklubu ponovno biti uzbudljivo jer je najavljen sajam fotografske opreme renomiranih proizvođača, a potom nas idući tjedan očekuje zatvaranje festivala uz filmsku projekciju i prigodno druženje.
Split Format realiziran je uz financijsku podršku Grada Splita, Splitsko-dalmatinske županije, Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije i Turističke zajednice grada Splita, a dio je ''Redovnog godišnjeg programa Fotokluba Split za 2024.'' koji se financira sredstvima Zaklade 'Kultura nova'. Sve dodatne informacije o programu pronađite na društvenim mrežama Split Formata i službenoj web stranici www.splitformat.com