U online prodaju krenule ulaznice za 16. Festival mediteranskog filma Split

Ulaznice za 16. FMFS koji se održava od 15. do 24 lipnja u online prodaju su krenule danas. Festival se održava na četiri lokacije (Ljetno kino Bačvice, Kinoteka Zlatna vrata, Dom mladih i Tvrđava Gripe) na kojima možete pogledati 78 filmova iz 26 zemalja, a ove godine nas očekuje i rekordan broj premijera hrvatskih filmova.

U glavnom natjecateljskom programu "Mediteran" svi filmovi su hrvatske premijere, a ove godine među njima su i dva domaća filma, humorna drama Pelikan Filipa Herakovića i dokumentarni film El Shatt – nacrt za utopiju Ivana Ramljaka, čija je ovo svjetska premijera.

Već smo objavili da će 16. festivalsko izdanje obilježiti i veliki povratak Španjolaca na FMFS, no jake adute među dugometražnim filmovima ove godine ima i Italija. Za naslov koji će otvoriti 16. FMFS u Ljetnom kinu Bačvice odabran je film Margine, dobitnik nagrade publike u programu Tjedan kritike na festivalu u Veneciji, koji će u Splitu predstaviti glavni glumci, Matteo Creatini i Emanuele Linfatti.

Stiže nam i Amore redatelja Andrea Di Stefana, najgledaniji talijanski film godine, kriminalistički triler u kojem glavnu ulogu tumači Pierfrancesco Flavino, posljednjih godina prvi glumački izbor niza talijanskih redatelja. Od susjeda nam dolaze i dva odlična dokumentarca. Posljednji plejboj u Italiji tvrdi da je spavao s više od tisuću žena. Njegovo ime je Maurizio Candidi, a usprkos činjenici da je ušao u osmo desetljeće života i dalje je u odličnoj fizičkoj formi, vježba i prilazi ženama nudeći usluge žigola. Dokumentarac Kristos, posljednji dječak na otoku je talijansko-grčka koprodukcija o desetogodišnjaku koji je ostao jedini učenik u svojoj školi na malom otoku, a premijerno je prikazan u programu Giornate degli autori na festivalu u Veneciji.

Francuze predstavljaju ženske redateljice sa ženskim temama. Nakon filmova Avenir i Eden prikazanih na prethodnim izdanjima FMFS-a, Mia Hansen-Løve se vraća s najnovijim filmom, Jednog lijepog jutra, u Cannesu ovjenčanog nagradom Label Europa Cinemas koju dodjeljuje udruženje europskih nezavisnih kina. Dodatna preporuka za ovaj film je sjajna Léa Seydoux u glavnoj ulozi. Drugi francuski naslov je sudski triler Svi smo ipak bili slijepi u režiji Béatrice Pollet, koji se bavi intrigantnom tematikom negirane trudnoće uslijed koje trudna žena ne doživljava čak ni fizičke promjene na tijelu.

Na 16. FMFS-u i jedan akcijski spektakl: Kira i Gin film je o egipatskoj revoluciji snimljen prema istinitom događaju te najskuplja filmska produkcija u Egiptu svih vremena. Obara rekorde gledanosti ne samo kod kuće, nego i u svim bivšim britanskim kolonijama, a zanimljivo je da je dio filma snimljen i u Hrvatskoj. S Bliskog istoka stiže i marokansko-francuski film Prokleti ne plaču, dinamična obiteljska drama o kompleksnom odnosu majke i sina suočenih s pritiscima društva u kojem žive, premijerno prikazana na filmskom festivalu u Veneciji.

Parangal i Druga strana Mediterana

Prošle godine su odlične reakcije stigle na natjecateljski program "Parangal" u sklopu kojeg se prikazuju filmovi produkcija izvan mediteranskog bazena. Drugog dana 16. FMFS-a, program "Parangal" počinje na Tvrđavi Gripe finskom humornom dramom o poliamoriji, Četvero malih odraslih, koju će osobno predstaviti redateljica Selma Vilhunen.

Zbog hrvatske premijere u Split stiže i ekipa filma Vera, redatelji Tizza Covi i Rainer Frimmel te glavna glumica Vera Gemma, prikazanog na filmskom festivalu u Veneciji u programu Orizzonti, gdje je nagrađen za najbolju režiju i za najbolju žensku ulogu.

Rumunjski redatelj Mihai Mincan snimio je iznimno napetu dramu s elementima trilera, Na sjever, inspiriranu istinitim događajima i smještenu u teretnom brodu na otvorenom moru, gdje se pojavljuje slijepi putnik.

Bolesnica je satirična crna komedija norveškog redatelja Kristoffera Borglija, premijerno prikazana u sklopu programa Un Certain Regard u Cannesu, u kojoj pratimo narcisoidni par u kompetitivnoj i nezdravoj vezi, gdje se ne biraju metode kako privući pažnju.

Dobitnica Europskog Oscara za najbolju glumicu za ulogu u filmu Alabama Monroe, Veerle Baetens, po prvi put se pojavljuje u ulozi redateljice u provokativnoj belgijskoj drami Rastapanje.


Slovački redatelj Juraj Lehotsky Plastičnom simfonijom vodi nas u svijet klasične glazbe, a glavnu ulogu tumači poljski glumac Bartosz Bielenia, poznat iz filma Corpus Christi koji je hrvatsku premijeru imao na FMFS-u.

Favorit publike Rotterdam Film Festivala bio je debitantski film Dalva u kojem je redateljica Emmanuelle Nicot na dirljiv i snažan način istražila posljedice zlostavljanja u obitelji, prikazujući put prema oporavku ispunjen nadom.

Iz Austrije nam stiže Sparta, novi film igranog diptiha započetog filmom Rimini kontroverznog redatelja Ulricha Seidla, koji sada prati brata Ritchieja Brava. Premijerno je prikazan na filmskom festivalu u San Sebastianu.

U programu "Druga strana Mediterana", koji fokus baca na kinematografiju zemalja Južne Amerike, po prvi put imamo film iz Portorika - Akvarij stiže sa Sundancea i smješten je u egzotični otočki krajolik, s karizmatičnom glumicom Isel Rodríguez.

Kolumbijski Kraljevi svijeta film je koji ne biste trebali propustiti, vizualno impresivni pobjednik San Sebastiana s odličnom glumačkom ekipom tinejdžera. Ove godine imamo i dva brazilska filma: Ugljen koji prati priču obitelji koja jedva spaja kraj s krajem, dok jednog dana ne dobiju ponudu da, za veliku svotu novca, privremeno udome narkobosa koji hitno treba skrovište, te triler Posjed redatelja Daniela Bandeire koji prikazuje sudar dvaju suprotnih svjetova i ekstremne razlike između društvenih klasa u Brazilu.

Za oproštaj od ovogodišnjeg festivala prikazuje se Goodbye Stranger, topla nizozemska humorna drama s odličnom glazbom koju će u Ljetnom kinu Bačvice osobno predstaviti redatelj Aaron Rookus.

SVE FILMOVE PODIJELJENE U SEDAM PROGRAMA, PRONAĐITE NA OVOM LINKU
 U sklopu festivala održava se i drugo izdanje Nomad MOVIE ART gdje možete kupiti limitirano izdanje postera 14 dizajnera i ilustratora koji su interpretirali filmske klasike kroz svoj medij djelovanja.

FOTO: Maja Prgomet