Na velikoj pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Split u nedjelju 28. siječnja s početkom u 19 sati bit će predstavljena monografija Cynthia Hansell Bakić – Vissi d'arte, vissi d'amore Marije Barbieri. Oproštaj je to od scene Cynthija Hansell Bakić, proslavljene operne prvakinje američkog porijekla, umjetnice koja je desetljećima pjevala najvažnije operne uloge upravo na sceni splitskog teatra, te svojevrsni hommage umjetnosti koju je dala Hrvatskoj, pisani spomenik kako umjetnosti kazališta tako i umjetničkoj povijesti Splita. O Cynthiji Hansell Bakić na prezentaciji će, pored autorice monografije, glazbene publicistkinje i operne kritičarke Marije Barbieri, govoriti prof. dr. sc. Ivo Banac, prof. dr. sc. Tonći Šitin i prof. Goran Golovko, intendant HNK Split, a nastupit će Cynthijine dugogodišnje kolege Vinko Maroević, Ivica Čikeš, Zbor Opere HNK Split, te njeni učenici, današnji solisti splitskog teatra Antonija Teskera i Mate Akrap.
Cynthia Hansell Bakić rođena je u uglednoj američkoj obitelji i od najranije dobi bila u doticaju s glazbom odlučivši kako će upravo glazba biti njen životni put. Nakon školovanja u New Jerseyu i na bostonskom New England Conservatory of Music u klasi prof. Lava Vrbanića iz Zagreba. Ljeto 1971. ljetovala je u Dubrovniku, a profesor Vrbanić tom je prilikom upoznao s ravnateljem Opere splitskog teatra Dragutinom Savinom. Položila je audiciju i početkom 1972. debitirala u zahtjevnoj ulozi Leonore u Verdijevu Trubaduru. Odmah je skrenula pozornost na sebe raskošnim senzualnim glasom, vrhunskom muzikalnošću, ljepotom scenske pojave i već tada naglašenim smislom za interpretaciju. Ostala je u Splitu, udajom za Antu Bakića postala splitska snaha. Nižu se velike uloge na splitskoj pozornici, a već 1973. po prvi put nastupa u jednoj od svojih najboljih uloga, kao Cio Cio San u Puccinijevoj Madame Butterfly. Izvedbom je ravnao maestro Boris Papandopulo kojega je privuklo Cynthijino glazbeno znanje, snažna umjetnička osobnost i neobična izražajnost. Veliki skladatelj vidio ju je kao svoju interpretkinju i tako počinje intenzivna suradnja koja je trajala sve do njegove smrti. Za nju je, između ostalog, skladao sopranske dionice u više svojih djela. U još jednoj od svojih najznačajnijih uloga, naslovnoj u Puccinijevoj operi Tosca, briljirala je na premijeri u splitskom teatru 1981. kojom je ravnao maestro Vjekoslav Šutej, a režirao je Kosta Spaić. Odjek te predstave i Cynthijine kreacije nadišao je okvire samog Splita. Slijedi dugi popis značajnih opernih uloga pjevačice koju voli publika i stručna glazbena javnost.
Cynthia Hansell Bakić usavršavala se na Julliard School of Music na majstorskim tečajevima velikih umjetnika poput Marije Callas, Birgit Nilsson, Anna Moffo i Elisabeth Schwarzkopf.
Tijekom Domovinskog rata odbila je pozive vlastitog oca i američkog konzulata da iseli iz Hrvatske. Tih se godina istakla kao srčana promotorica Hrvatske, šireći istinu o ratu. Nastupala je na brojnim dobrotvornim koncertima, a 1992. osnovala je hrvatsko-američko društvo Demokracija za djecu – Democracy for Children, nevladinu i vanstranačku organizaciju koja je okupljala brojne poznate umjetnike, diplomate i vjerske dužnosnike.
Cynthia Hansell Bakić se od 1989. bavi glazbenom pedagogijom kao docentica na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, te osniva Odjel za solo pjevanje na područnom odjelu u Splitu. I danas je redoviti profesor te na Umjetničkoj akademiji u Splitu drži katedru solo pjevanja.