Dvadeset četvrto izdanje Split Film Festivala / Međunarodnog festivala novog filma počinje 18. i traje do 25. rujna, te donosi premijere nezavisnih filmova, čiji bi se utjecaj mogao opisati kao pomicanje granica uvriježenog i standardnog u filmskom, ali i općem smislu. Svi prikazani inozemni filmovi bit će hrvatske premijere, dok će se hrvatska ostvarenja biti splitske premijere. Filmovi će se moći pogledati u Kinoteci Zlatna vrata i kinu Karaman.
Ovogodišnji Split Film Festivala potiče prijeko potrebnu diskusiju o problemima na koje nailazimo u današnjem društvu, baveći se temama poput položaja žena u društvu, migrantskih kriza, spola i seksualnosti, ljudskih prava, osobne slobode pojedinca te sve većeg utjecaja razvoja tehnologije na kvalitetu života. Selekcija filmova donosi radove autora koji kroz vješto i inovativno korištenje filmskog jezika šire horizonte u raznim smjerovima, sugerirajući nam da se zapitamo što znači živjeti, preživjeti i sustavno preživljavati u društvu čija se pravila na jednoj strani svijeta mijenjaju iz dana u dan.
Od hrvatskih dugometražnih ostvarenja ove godine prikazuju se dva dugometražna prvijenca Zagrebačkih autora, Zagrebački ekvinocij, no-budget film mladog redatelja Svebora Mihaela Jelića, koji prikazuje jednu večer zagrebačkog noćnog života, te Posljednji dani ljeta, erotski triler Damira Radića.
Od ukupno trideset i dva naslova, u međunarodnoj kratkometražnoj konkurenciji prikazuju se četiri domaća filma: Ispod kojeg li su samo kamena ispuzali Daniela Šuljića, Eutanazija Joška Marušića, Jedan od mnogih Petre Zlonoge te Dokument Parakozmik Vladislava Kneževića.
Za nagradu 'Ivan Martinac' natječu se svi hrvatski filmovi, a od kratkometražnih će se prikazivati Jabuka, tri dvopeka, jogurt Anite Čeko, Square Morane Franov, Ljuske Marije Georgiev, Zoka i potočić Igora Jelinovića, Corpus Petre Pavetić Kranjčec, Peti kat lijevo Renate Lučić, Hipokritovi sinovi Antona Mezulića te Neobična kupka gospodina Otmara Nike Radasa.
Festival otvara Treća žena, vijetnamski film redateljice Ash Mayfair, koji prati 14-godišnju djevojčicu koja je upravo postala treća žena bogatog zemljoposjednika. Od osam filmova u Međunarodnoj dugometražnoj konkurenciji svakako valja izdvojiti dokumentarni film Ostali kineskog multimedijalnog umjetnika Ai Weiweija, poznatog po radovima koji se redovito dotiču pitanja ljudskih prava. Film gledatelja vodi kroz turbulentno putovanje izbjeglica iz Afrike, Azije i Bliskog Istoka koji propituje ulogu Europe kao zaštitnice ljudskih prava.
U dugometražnom programu također će se naći i Alpha – pravo na ubijanje filipinskog redatelja Brillantea Mendoze koji se bavi posljedicama kriminala na čitavi spektar ljudskih života. Izdvaja se i film švedske redateljice Anne Odell X&Y koji kroz spremnost glumaca na eksperiment vješto propituje temu seksualnosti. Film redatelja Tashija Gyeltshena iz Butana, Crveni falus, te Ovčji junak Tona van Zaantvorta istražuju temu slobode pojedinca, dok nam film Present. Perfect hongkonške redateljice Shengze Zhu, približava iluziju povezanosti koju tehnologija pruža kroz kompilaciju live-streamova marginaliziranih pojedinaca Kine.
Od filmova iz ostalih programa (Forum / Frame extended i VR) koji će biti prikazani, važni su svakako Neprestani strah od silovanja, film indijskog redatelja Aditya Kripalanija koji ponovno osnažuje feminizam u Indiji, te The uncomfortable jeans of Pakhi Begum Ivana Mikulića, koji osvjetljava problem jeftine radne snage u Bangladešu.
Uz Helen de Witt, u žiriju za dugometražnu konkurenciju nalaze se i Anđelo Jurkas, hrvatski književnik, muzičar i redatelj te Berndt Schoch, njemački filmski autor. U žiriju za kratkometražnu konkurenciju bit će Robert F. Arnold, američki autor eksperimentalnih filmova i profesor na Montana State University; Vita Larvo, hrvatska filmska autorica i likovna umjetnica te Carlos J. Lopes, portugalski redatelj i scenarist.
Uz konkurenciju međunarodnih dugometražnih i kratkometražnih filmova, tu su i popratni programi te Posebni program koji uključuje retrospektive, radionice i predavanja.
Predavanje o Online Streamingu i njegovom utjecaju održat će Helen de Witt, savjetnica Eksperimentalnog programa za London Film Festival, ovogodišnja članica žirija za dugometražni program. Uz retrospektivu, predavanje o odnosu pokretnih i statičnih slika u filmu održat će član kratkometražnog žirija, Robert F. Arnold. Osim njegove, prikazat će se i retrospektiva ruskog video-umjetnika Mikhaila Maksimova.
Cjelokupni program i sve ostale informacije mogu se pronaći na ovom linku.