Aerodernek - vruća subota na Resniku

Ove subote na prostoru Zračne luke Split, održan je peti po redu Aerodernek. Tradicionalno okupljanje zrakoplovnih entuzijasta iz cijele regije. Od „običnih“ građana, preko pilota i tehničara, pa do samih rukovodioca zračne luke. Nekoliko desetaka sudionika stacioniralo se pored piste, gdje su bili postavljeni stolovi, suncobrani, te velike količine pića u ledu. Iz „matične baze“, kretalo se u fotografske ture. Prvo je na redu bio obilazak platforme sa zrakoplovima, zatim penjanje na malo brdo u krugu zračne luke, sa starom crkvicom na vrhu.

 

 

 

Nakon toga, svi su se uputili u proučavanje Zrakoplovne baze Divulje. Tamo su, pod vodstvom lokalnih pilota, imali priliku iz bliza proučiti eskadrilu transportnih helikoptera koja je tamo stacionirana. Upravo iz Divulja kreću sve protupožarne, medicinske i akcije spašavanja.

Nakon vojne baze, na red je došao ručak, čiji je sponzor bila sama Zračna luka. Upravo djelatnike ZLS-a ovom prilikom trebamo pohvaliti na entuzijazmu i dobroj volji koju iz godine u godinu demonstriraju, čineći splitski aerodrom jednom od nezaobilaznih ljetnih postaja za svakog zaljubljenika u metalne ptice.

 

 

 

Valjda naglasiti kako je ova subota ponovo oborila sve rekorde. Više od stotinu zrakoplova prevezlo je preko 25,000 putnika. Do punog izražaja je došla i nova platforma, površine 34,000m2. Ista je tek ove godine konačno u potpunosti puštena u promet, nakon temeljite reorganizacije parkirnih pozicija za zrakoplove. Nakon dugogodišnjih prigovora struke, eliminirano je parkiranje aviona u dva reda. Također, razmak među zrakoplovima je sada nešto veći, što omogućava, kako sigurnije, tako i učinkovitije operacije opsluživanja.

 

 

 

Budući planovi razvoja uključuju gradnju novog putničkog terminala, vrijednog oko 40 milijuna eura. Naslanjao bi se na postojeći, a godišnji kapacitet zračne luke bi sa 1,2 podigao na 2 milijuna putnika. Financijska konstrukcija u velikoj većini uključuje samofinanciranje iz vlastitih sredstava, što je posljedica pozitivnog poslovanja već dužeg niza godina. Projektna dokumentacija se izrađuje, a prema optimističnijim prognozama radovi bi trebali početi 2014. godine. Također, u planu je i gradnja paralelne rulnice do praga 05, no kako je projekt opterećen iznimno kompliciranom imovinsko-pravnom situacijom, zasigurno će proći još nekoliko godina prije nego prvi kubni metar betona bude izliven. U međuvremenu zaposlenici zračne luke će se snalaziti sa onim što imaju i, kao i sve godine do sada, nastaviti nizati rekorde.