Splitsko brodogradilište je danas odradilo svoje prvo porinuće nakon dugoočekivane privatizacije. I dok tisuće radnika još uvijek sa dozom nesigurnosti gledaju što ih čeka u budućnosti i dok se uprava brodogradilišta spori sa Vladom oko ugovora o radu, gradnja brodova se ipak polako ali sigurno nastavlja.
Nakon gradnje rekordno velikog juice tankera 2011. - kapaciteta fantastičnih 32 milijuna litara, te nakon isporuke najskupljeg hrvatskog broda - trajekta Piana, koji se prodao za 150 miljuna dolara, na red su došli i heavy-lifteri. Za nizozemsku tvrtku Jumbo Shipping, Brodosplit gradi dva golema broda za specijalne operacije podizanja velikih tereta. Brodovi su dugi 152 metra, istisnine 14,000 tona, a na palubi će nositi dvije goleme Huisman dizalice, od kojih svaka ima nosivost čak 1,500 tona. Time ovi brodovi ostvaruju rekordnih 3,000 tona nosivosti. Samo za usporedbu - masa potpuno natovarenog dvokatnog Airbusa A380 je "samo" 560 tona. Brodovi nose serijske brojeve 473 i 474. Novogradnju 473, nakon današnjeg porinuća, čeka ugradnja motora, opremanje brodskim sustavima, montaža dizalica i završno testiranje. Isporuka se očekuje za nekoliko mjeseci.
Pripreme traju i za gradnju riječnog kruzera za ruskog naručitelja, duljine 105 metara i kapaciteta 160 putnika. Trebao bi ploviti na relaciji Moskva-St. Petersburg, a isporuka se očekuje 2015. Također, brodogradilište je osnovalo svoju kompaniju za prijevoz putnika - Brodosplit Plovidba. Plan je do 2015. toj tvrtci izgraditi flotu od pet 60-metarskih jedrenjaka i jedne luksuzne jahte duljine 60 metara, te njihovim operiranjem ubirati profit. Škver također sudjeluje i u izradi komponenti za najduži most u Hrvatskoj - onaj preko Drave. Ovaj 2,507 metara dug most dio je autoceste A5, na koridoru VC.
Iako se priča oko škvera polako zahuktava, svima je jasno da će za pravo oživljavanje ovog diva biti potrebno još kapitalnih narudžbi poput ove nizozemske. Gradnja specijaliziranih i visoko tehnoloških brodova poput juice tankera, trajekata i heavy liftera je upravo ono na što se treba fokusirati, dok god dalekoistočni proizvođači tankere i bulkere izbacuju po višestruko nižim cijenama. Iako cijenom ne možemo konkurirati, itekako možemo kvalitetom. Brodosplit je to više puta dokazao, primitkom brojnih svijetskih nagrada za kvalitetu i inovaciju.
Tek kada se kvalitetan proizvod upari sa tvrtkom koja više neće iznutra biti izjedana krađom i korupcijom, možemo očekivati njezin opstanak na tržištu. Ovo je posljednja prilika da se nešto poduzme po tom pitanju i da se splićanima vrati ponos koji je Brodosplit oduvijek izazivao.