Dan kada će Split hidro-avionskom vezom biti povezan sa otocima sve je bliži. U pratnji Jana Albersa, direktora marketinga European Coastal Airlinesa, uvjerili smo se u ozbiljne namjere ove nove hrvatske zrakoplovne kompanije.
U lučici Resnik, odmah nadomak Zračne luke Split, gradi se pristanište za hidro-avione. Ponton kapaciteta pet zrakoplova već je postavljen, a u tijeku je izgradnja kopnenog dijela koji će uključivati malu čekaonicu s ugostiteljskim objektom, te prodavaonicu karata. Naime, upravo na toj lokaciji kompanija ECA je nedavno dobila koncesiju, nakon što je privezište u splitskoj gradskoj luci odbijeno od strane gradske vlasti.
Iako kompanija već posjeduje dva manja hidro-aviona (Lake Buccaneer i Grumman Goose), koje namjerava koristiti za charter letove, prvi zrakoplov kojim će se obavljati linijski letovi tek treba stići. U pitanju je de Havilland DHC-6 Twin Otter sa 19 sjedišta. Zrakoplov se trenutno nalazi u Švicarskoj na održavanju i bojanju, a na Resniku se očekuje slijedeći tjedan, za kada su zakazani i letovi sa pripadnicima Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo, s ciljem dobijanja AOC certifikata nakon kojeg se može krenuti sa redovnim letačkim operacijama.
Baza za održavanje zrakoplova biti će locirana na tlu Zračne luke Split gdje će se naći hangar sa svom potrebnom opremom za ispiranje morske vode i servis komponenti.
Prvi komercijalni let očekuje se unutar slijedeća dva tjedna, a za početak su planirane linije prema Jelsi na Hvaru, te Rabu. Nedugo nakon toga putnici će imati mogućnost produžiti sve do Ancone ili se na otoke zaputiti iz Zagreba. Dodatno, destinacije čije je uvođenje također u planu do kraja godine uključuju i Korčulu, Lastovo, Dubrovnik, Zadar i Pulu. Povećani broj linija će zahtjevati i veći broj zrakoplova, a ECA je već u procesu nabavke dodatna dva Twin Ottera.
Kada smo razgovarali o cjenovnoj politici kompanije, g. Albers je jasan.
Kao privatna kompanija svjesni smo da ne možemo računati na državne poticaje poput onih koje dobija Jadrolinija. No dat ćemo sve od sebe da cijenom karata budemo što pristupačniji širem krugu ljudi.
Hoće li European Coastal Airlines uspjeti opstati u kriznoj hrvatskoj ekonomiji, ostaje za vidjeti. No nakon trinaesetogodišnje borbe sa hrvatskom birokracijom, svakako treba pozdraviti konačnu realizaciju ovog atraktivnog projekta.