Hrvatska je najpopularnija festivalska destinacija na svijetu! Tako bar govore podaci velikog istraživanja kojega je proveo Festicket, britanski portal specijaliziran za prodaju ulaznica i putnih aranžmana na većinu svjetskih glazbenih festivala.
Istraživanje je provedeno među 2500 posjetitelja osamdesetak festivala koji su bili dostupni preko Festicketa, i pokazuje da je 22 posto globalnih zaljubljenika u festivale putovalo na neku od ovakvih manifestacija u Hrvatskoj. Nešto manji, ali ipak impresivnih 21 posto, je taj postotak među britanskim partijanerima i ljubiteljima glazbe. Na obje liste na drugom mjestu je Njemačka s 21, odnosno 19 posto, dok na "međunarodnoj" listi treće mjesto drži Češka (19 posto), a na britanskoj Nizozemska s 12 posto. Na top listu uključeni su festivali zbog kojih se putovalo u inozemstvo, a trendovi pokazuju da je sve više ljudi spremno na putovanje da bi uživalo u nekom glazbenom događanju. Recimom, u inozemstvo je putovalo 30 posto svih britanskih "festivaldžija", odnosno čak 40 posto svjetskih.
Istraživanje je otkrilo i mnogo drugih vrlo zanimljivih trendova, koji mogu dati sliku o veličini biznisa zvanog festivali. Čak tri četvrtine onih koji idu na festivale smatraju ih zamjenom za ljetovanje, 61 posto putovalo je na jedan, 27 na dva, a 12 posto na tri festivala. Ono što nam može biti posebno zanimljivo sa stanovišta turizma - više od 60 posto ljudi ostaje i nakon festivala u toj destinaciji. Gdje nalaze smještaj? Trendovi se mijenjaju: 2013. je 55 posto spavalo u apartmanima i hotelima, a osam posto u luksuznim hotelima. No, od onih koji već planiraju putovati 2014. na neki festival, čak 80 posto ih traži smještaj u luksuznom hotelu u kojem je noćenje skuplje od 120 eura. Upozorenje: to ne znači da će bilo koji smještaj platiti toliko. Samo deset posto ih smještaj rezervira devet ili više mjeseci unaprijed (Britanci više vole igrati na sigurno, njih je 25 posto). S druge strane, čak 19 posto ih se na rezervaciju odlučuje manje od mjesec dana prije festivala, pa oni koji planiraju iznajmljivati sobe, apartmane, garaže, podrume i što već za Ultra festival, ne trebaju se brinuti.
No, sve to postaje sve manje važno - ogromna većina posjetitelja festivala sve je sklonija kupnji paketa, s uključenim prijevozom, transferima, smještajem i ulaznicom. Prošle godine takvih je bilo 60 posto (U Velikoj Britaniji samo 20 posto), a ove godine se za tu varijantu izjasnilo cijelih 95 posto ispitanika.
Zanimljivi su i podaci o potrošnji. Prosječni svjetski posjetitelj festivala koji putuje u inozemstvo potroši 704 eura, a Britanci su još izdašniji: 763 eura.
Inače, Festicket je u prodaju dosad pustio aranžmane za pet hrvatskih festivala - Spring Break, Hideout i Sonus u Novalji na Pagu, Ultra Europe u Splitu i Unknown u Rovinju. Uskoro stižu paketi za Soundwave, SunceBeat i Fresh Island, moguće i za Terraneo kojeg su imali u ponudi 2013.