Veliki investicijski zamah koji poduzima Luka Split još je daleko od kraja. Nakon produženja gatova Sv. Petra i Sv. Duje, trenutno traju 38 miljuna kuna vrijedni radovi širenja gatova 26. i 27., locirani na lukobranu. Njihovim dovršetkom, početkom slijedeće sezone luka će dobiti 2700 m2 nove operativne površine, s dva priveza dužine 140 m i s rampama širine 30 m. Cijela obalna linija se pomiče 15 m prema moru.
Ovi radovi su samo uvod u najveću investiciju od svih – gradnju velikog međunarodnog putničkog terminala, popraćenog vanjskim ljetnim vezovima za kruzere. Time bi se zaokružila slike luke koja i dalje, s preko 4 miljuna putnika, čvrsto drži poziciju treće luke na Mediteranu, odmah nakon Pireja i Napulja.
Postavlja se samo pitanje koje mnogi izbjegavaju, a to je štetni utjecaj kruzera na okoliš. Sa sve većim brojem uplovljavanja (tek nešto manje od 300 ove godine), radikalno se povećava i količina otpadnih voda koje te grdosije ispuštaju u splitski akvatorij. Prema nekim analizama, šteta nastala zbog tog zagađenja nadmašuje sve prihode koje kruzeri pribavljaju gradu. Stoga je potrebna mnogo stroža regulacija ispuštanja otpada, kao i općenito povećana svijest o ovom problemu koji s godinama može eskalirati na jednu neprihvatljivu razinu. Posebno kad je u pitanju grad koji je poznat po plažama ukrašenim plavim zastavama, samo stotinama metara od gradskog centra.