Dobar dio ponekad i žučnih rasprava oko hidroaviona na Matejuški je izgleda ipak posljedica nesporazuma oko mikrolokacije pristaništa, ili terminala kojega tamo želi napraviti Europski obalni avioprijevoznik (ECA). Naime, kad je prije nekoliko dana gradonačelnik Ivo Baldasar najavio da bi hidroavioni dolazili na vrh mula uz mitsku splitsku ribarsku lučicu, to se protumačilo kao pristajanje aviona uz popularno okupljalište Splićana (i turista) na lukobranu Matejuške.
No, ECA nam je ustupio varijante svog projekta kojega su u dosadašnjim kontaktima slali gradskim vlastima, iz kojih je razvidno da imaju dvije verzije. Jedna je uz mali mul pored istezališta za brodice, s dvije podvarijante - s manjim kafićem ili s montažnim objektom za prodaju karata i ukrcaj putnika. Druga bi bila još zapadnije, prema hotelu Ambasador, gdje grad prema još neobjavljenim projektima planira nastavak nasipanja i uređenja zapadne gradske Rive.
Na jednoj od te dvije lokacije - onu uz istezalište u ECA smatraju privremenom do uređenja novog dijela obale - napravili bi se plutajući pontoni uz koje bi hidroavioni pristajali zbog ukrcaja i iskrcaja putnika, te prateći mali objekt. Predane su i skice uzletno-sletne staze na moru ispred gradske luke, te ruta pristupa hidroaviona u luku nakon slijetanja. Sve slike, uključujući i računalne simulacije možete ekskluzivno pogledati u našoj FOTOGALERIJI.
U međuvremenu, nakon svoje redovite tjedne konferencije za novinare u Banovini, gradonačelnik Ivo Baldasar je jasno izrazio skepsu prema tome da će se ovaj projekt realizirati.
- Nemamo još nikakve definirane ni stavove ni odgovore, jer ispada da se na ovom problemu isprepleće nekoliko zakona, koji se ponekad međusobno i potiru. Kako sada stoje stvari, skeptičan sam prema mogućnosti da će se to realizirati, mnogo je toga što se treba razriješiti, kaže Baldasar.
Nakon što su iz ECA objavili da mjesecima nisu dobili odgovore iz Banovine na pozive na sastanke, te da su suprotno tvrdnjama iz Grada i županije predali cjelokupnu tehničku dokumentaciju koju su mogli pribaviti prije dobijanja koncesije, Baldasar kaže:
- Zapravo i ne znam što su sve predali. To je jedna velika količina "papirologije", no moram reći da i oni dosta lutaju. Osim toga, ne sviđa mi se kako prejudiciraju stvari, tvrdeći da je dogovoreno nešto što nije. Mnogo je tu faktora koji se moraju poklopiti, osim grada, županije i ECA o svemu se pitaju i Lučka uprava, Agencija za civilno zrakoplovstvo, Lučka kapetanija... Osim toga, definitivno nemaju riješen problem suhe baze, iz MORH-a su mi izričito rekli da nikakav njihov zahtjev dosad nisu primili, a mislim da bi se ona mogla napraviti isključivo uz pristanište na Resniku, kaže Baldasar.
Da podsjetimo, gradonačelnik je prije nekoliko dana izričito rekao da će grad izdati lokacijsku dozvolu čim županija dodijeli koncesiju za ECA.
Inače, Baldasar je najavio da bi se pripremni radovi, bar na projektnoj dokumentaciji, za nastavak uređenja Zapadne Rive mogli pokrenuti već ovog ljeta. Rekao je da je projekt napravio arhitekt Nenad Mikulandra, kao nastavak dosad uređenog dijela. Novouređeni dio pružao bi se sve do sadašnjeg istezališta na Matejuški, u međuvremenu bi se valjda napokon počelo raditi i na hotelu Ambasador. Baldasar predviđa da će zahvat koštati oko 12 milijuna kuna, a jedan od izvora financiranja trebali bi biti i fondovi EU.