Splitska zračna luka, kao što je već običaj za ovo doba godine, niže rekorde. Nakon što je prošli mjesec kroz nju prošlo preko 336,000 putnika (prvi put da je neka hrvatska zračna luka prešla brojku od 300,000), prošle subote se nastavlja niz iznimno prometnih dana, sa oko 25,000 putnika i 117 zrakoplova, od čega oko 15 poslovnih mlažnjaka. Ove godine Split je povezan sa 23 države i 80 destinacija. Ako smo svjesni činjenice da je najprometniji dan u mnogo većem i opremljenijem Zagrebu bio oko 11,000 putnika, u perspektivu nam dolaze fantastičan napor i sposobnost osoblja ZLS-a koji sa vrlo malo svake godine postižu sve više. Napredak je vidljiv i u danima van subote, gdje promet također ubrzano raste. Stoga će milijunti putnik ove godine stići oko dva tjedna ranije. Do kraja godine ih se očekuje oko 1,5 milijuna.
Razvojni planovi
Upravo zbog svega navedenog, razvojni planovi se posljednjih mjeseci inteziviraju. U razgovoru sa Matom Melvanom, direktorom prometno-tehničkog sektora zračne luke, saznajemo da otkup zemljišta ubrzano napreduje i da su već osigurane površine potrebne za širenje terminala i pojedinih površina u okruženju zračne luke.
Nakon nedavne dogradnje stajanke, jedna od prvih investicija koje slijede je potpuna obnova piste, te njeno širenje betonskim ramenima. Širit će se i obuhvat zračne luke, zbog propisa koji nalažu veću udaljenost ograde od rulnih površina.
Na jesen 2014. kreće kapitalna investicija dogradnje terminala, stvarajući dodatnih 35,000 m2, što će površinu terminala povećati na čak 45,300 m2, a kapacitet podići sa trenutnih jedan milijun putnika godišnje, na dva milijuna. Terminal će imati tehničku predispoziciju ugradnju dva avio-mosta, a o njihovoj instalaciji će se odlučiti naknadno, kada se odvažu sve pozitivne i negativne strane operacije istih. Zgrada će imati tri etaže, a glavni atrij će biti natkriven staklenim stropom, koji će omogućiti velike količine prirodnog svjetla. Terminal će preko magistrale pješačkim mostom biti povezan sa novim velikim parkiralištem koje će se sagraditi sa južne strane ceste, a imati će kapacitet 587 osobnih automobila i 67 autobusa. Time će se ukupni kapacitet povećati na 940 automobila i 90 autobusa. Na rekonstruiranoj dionici magistrale će se izgraditi i rotor, kako bi se eliminirala potreba za semaforiziranim raskrižjem.
Daljnji radovi koji su u planu uključuju gradnju prijeko potrebne paralelne rulne staze do piste 05, kako bi se povećala protočnost manevarskih površina i eliminiralo nepotrebno i sporo taksiranje zrakoplova po pisti, čime se znatno usporava promet. Otkup zemljišta za ovu investiciju je u tijeku. Planira se i paralelna rulnica do piste 23, a razmatra se više opcija za njenu realizaciju. U planu je i izvođenje platforme za generalnu avijaciju, koja je svake godine sve krupnija komponenta u prometu zračne luke, sa brojnim poslovnim mlažnjacima koji redovito u Split i okolicu dovode najbogatije turiste.
Sve investicije Zračna luka Split planira financirati vlastitim sredstvima, što je samo posljedica iznimno financijski pozitivnog poslovanja koje se uspješno održava već dulji niz godina.
6. Aerodernek
Jučer je održan i šesti tradicionalni Aerodernek – druženje nekoliko desetaka zrakoplovnih entuzijasta, koji su pored piste, u hladu suncobrana, uživali u osvježavajućim pićima, fotografirali brojne zrakoplove, te pričali o svojoj omiljenoj temi – avijaciji. Kao što je već uvriježeno, potporu je pružila i susretljiva uprava zračne luke, omogućivši svima obilazak manevarskih površina, te besplatni ručak u restoranu za zaposlenike. U ugodnom razgovoru s njima, saznali smo brojne detalje iz svakodnevice aerodroma, te brojne podatake o budućem razvoju letjelišta. Također, definiralo se i nekoliko atraktivnih ideja koje bi se trebale realizirati slijedeće godine, no o tome ćemo pisati nešto kasnije.