Priča oko hidroavionskog povezivanja hrvatskih gradova sa otocima sve više se intezivira. Predstavnici tvrtke European Coastal Airlines svoj projekt prezentirali su splitskom gradonačelniku Ivi Baldasaru, koji je odlučno izrazio potporu ovom ambicioznom projektu kojeg već godinama koče mnoge državne i lokalne institucije, završno sa Lučkom upravom Split. No čini se kako nova gradska vlast ipak ima namjeru stati na kraj zlim jezicima, te pogurati projekt koji bi, prema riječima gradonačelnika, napravio značajan iskorak prema profiliranju grada kao elitne i kongresne destinacije.
Pristaništa na Hvaru, Visu, Korčuli i Lastovu su već spremna za izgradnju, a slijedeći potez je na Splitu i Dubrovniku da konačno odluče gdje točno žele locirati pristaništa. ECA glavni terminal planira smjestiti u lučici Resnik, nedaleko zračne luke, a ukrcaj i iskrcaj putnika bi se vršio na Matejuški, koja je već jednom u povijesti služila istoj namjeni, kada je 30ih ČSA obavljala letove za Prag. Zrakoplovi bi slijetali na unaprijed definiranu vodenu stazu izvan luke, te uplovljavali kao obični brodovi. Upravo tu su se ranije javljali problemi, jer hrvatske legislativa svaki hidroavion koji dotakne vodenu površinu tretira kao plovilo, koje kao takvo podliježe pomorskim zakonima. Alternativna lokacija pristaništa je na Spinutu.
Cijena letova bi bila oko 75 eura za povratnu kartu do Hvara, sa vremenom od oko 15 minuta provedenih u zraku. Operacije bi se obavljale sa amfibijskim zrakoplovom de Havilland DHC-6 Twin-Otter, sposobnim za brzinu od 300 km/h i prijevoz 19 putnika. Odlikuje ga mogućnost slijetanja na tvrde i vodene površine, vrlo robusna izrada, te odlične performanse na kratkim stazama. Zbog toga je popularan odabir za let na mnoge divlje lokacije diljem svijeta, od afričke džungle, preko antarktičkih ledenjaka, sve do udaljenih oceanskih otočića. Za upravljanje ovim zrakoplovima ECA je u procesu traženja pilota sa minimalno 4,000 sati naleta (od čega barem 2,000 sati na hidroavionima). Sveukupno, posao u ovoj kompaniji bi trebalo naći oko 400 ljudi, od letačkog osoblja, do tehničkog odjela.
Budu li se stvari razvijale po planu, već slijedeće sezone ćemo na otoke moći putovati i zrakoplovom, čineći Split još privlačnijim za posjetu i boravak.