Nakon skoro dvije godine čekanja i odgoda, nedavno su nastavljeni radovi na gradilištu Mall of Splita na Mejašima. Zemljište locirano na križanju Vukovarske i Avenije ZNG se praši, a gradnja se odvija i po noći. Zanimljivost je i postavljena blagdanska rasvjeta na većini od sedam podignutih dizalica, zbog kojih je ovo golemo gradilište nemoguće promašiti prilikom ulaska u grad.
Investitor Tulipan Grupa kamen temeljac je postavila je još krajem 2011. godine, a inicijalni radovi su krenuli nekoliko dana nakon toga. Iskopani su golemi temelji, no zbog brojnih birokratskih peripetija sa Gradom Splitom, gradnja je zaustavljena. Mnogi sumnjaju na upletenost tadašnje gradske vlasti, čiji je predvodnik ovaj projekt smatrao izravnom konkurencijom vlastitom centru. No sredinom ove godine sve prepreke su uklonjene, a radovi su se nastavili snažnom dinamikom. Okončanje istih očekuje se krajem 2014.
175 milijuna eura vrijedne radove izvode Mucić & CO i Stipić grupa, sudjeluje 2,000 radnika, a kada se golemi centar dovrši, posao će pronaći oko 1,300 ljudi. Za oko godinu dana Split će dobiti svoj najveći šoping centar, veličine 61,700 m2 neto površine, sa 200 prodajnih prostora, te sa 2,320 parkirnih mjesta. Od popratnih sadržaja tu će biti „food court“ sa brojnim kafićima i restoranima, multiplex kino sa 11 dvorana, dico kuglana sa 14 staza, casino i dječji zabavni svijet. Mall of Split je prvi trgovački centar u ovom dijelu Europe sa LEED Gold certifikatom.
Sam centar ostatak je golemog projekta „Nova vrata grada“, zamišljenog još 2009. godine, koji je na tri goleme parcele (Neslanovac, Pujanke i Mejaši) trebao potpuno redefinirati sjeverni ulaz u grad, popunjen sa brojnim neboderima različite namjene. Od poslovnih tornjeva visokih 30 katova, preko luksuznih hotela, sve do elitnih stanova. Planirani su i trgovi i parkovi.
No kako to obično kod nas biva, sve je ostalo na lijepim željama. Projekt je razvodnjen i usitnjen. Neslanovac se više ne spominje, na Pujankama se planiraju dvije stambene zgrade, a na Mejašima se gradi samo šoping centar, kao sjena atraktivnoj šumi nebodera koja je prvotno bila u planu. Kao šlag na kraju, čak je i visina gradnje na spomenutoj lokaciji GUP-om ograničena na 20 katova, što je dodatno umanjilo atraktivnost potencijala koji zemljište posjeduje. Tulipan Grupa je svoje ambicije gradnje dodatnih visokih objekata privremeno svela u manje okvire, a poslovni uspjeh šoping centra će najvjerojatnije determinirati daljnji tijek događaja i dinamiku gradnje na ovoj atraktivnoj poziciji.
Splitu u svakom slučaju treba kvalitetna urbanizacija istočnih kvartova, a gradnja Mall of Splita je, s obzirom na brojne poteškoće na koje investitori nailaze, solidan početak. Iako će mnogi ironično komentirati gradnju još jednog u nizu trgovačkih centara, naglašavajući kako Split sve više gubi svoj industrijski duh, to ne mjenja činjenicu da je sav rizik u ovom slučaju na leđima privatnog investitora, a da je grad jednu od brojnih potpuno zapuštenih lokacija priveo svrsi i uljepšao svoju vizuru.