Netko se izgleda malo "zaletio". Nakon što su iz tvrtke European Coastal Airlines ustvrdili da imaju punu podršku Splitsko-dalmatinske županije za hidroavionske polaske prema otocima s Matejuške, a potom to potvrdio i gradonačelnik Ivo Baldasar, izgleda da je ostalo prilično "ali".
U utorak je održan sastanak Baldasara i župana Zlatka Ževrnje, i odatle je poslana poruka da hidroavionski promet u srednjoj Dalmaciji ima njihovu punu podršku, ali ispada da niti to mora biti u izvedbi ECA, niti se još znaju svi detalji oko lokacije splitskog pristaništa. Naime, kako kaže Ževrnja, Županija nije dobila službeni zahtjev ECA za koncesiju, niti se ona može dati bez natječaja. A na natječaj se može samo s gotovom tehničkom dokumentacijom, koja iz ECA nije nikad predana. Također, kako neslužbeno doznajemo, i u gradu i u županiji svjesni su da ECA nema potrebne dozvole za letenje, odnosno registraciju zračnog prijevoznika i lokaciju za "suhu" luku, o čemu je u utorak pisala Slobodna Dalmacija , ali su iz njemačko-hrvatske tvrtke dobili uvjeravanja da će ih do početka posla pribaviti. Kako sada ispada, ne postoji mogućnost da se i nadmeću za koncesiju bez te dokumentacije, te detaljno razrađenih tehničkih detalja.
Kao dokaz da se zalažu za hidroavione, ma gdje oni bili smješteni, Ževrnja i Baldasar navode izmjene županijskog Prostornog plana, ali ističu nakon sastanka da se tek trebaju naći najoptimalnija rješenja.
- Uskoro ću pozvati predstavnike ECA na sastanak kako bismo razmotrili sve mogućnosti, kaže Baldasar.
Nakon izjave od prije dva dana, Baldasar se osvrnuo dijelom i na reakciju javnosti. Kako prenosi Dalmacija News, Baldasar je najavio razgovor i s građanima, jer je Matejuška kao lokacija "urbano već riješena", tako da se može očekivati i nešto detaljnija javna rasprava od one koja je dosad - ako je uopće - vođena.
Postoji, kažu, još jedan problem - grad i županija nisu jedine stranke u ovom postupku, tu je i Lučka uprava, država, Lučka kapetanija... Oni se još uvijek nisu izjasnili.
Inače, na Radio Splitu oglasio se i jedan od čelnika ECA Jan Albers, koji je i dalje uvjeren da će već od svibnja njihovi hidroavioni letjeti s Matejuške. Navodi da bi cijena bila od 99 do oko 150 kuna, ovisno o destinaciji, a za svoje pristanište traže dozvolu za uređenje čekaonice i možda kafića sa štekatom gdje bi putnici mogli čekati let.
- Naši avioni na Matejuški bi se zadržavali samo dvadesetak minuta, dok iskrcaju i ukrcaju putnike, kaže Albers.