Četvrti ISPOD BINE, sound art festival u Domu mladih u Splitu

Pred nama je četvrto izdanje ISPOD BINE, sound art festivala, koji će se održati od 4. do 11. studenog u raznim prostorima Doma mladih u Splitu. Program se otvara radionicom ZUMOFONIJE koju će voditi Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo. Radionica je namijenjena mladim umjetnicima, prvenstveno glazbenicima, ali i svim zainteresiranima, a održava se od ponedjeljka, 4.11. do četvrtka, 7.11. sa javnom prezentacijom na otvaranju izvedbenog dijela četvrtog ISPOD BINE festivala u petak, 8.11. Prijave za sudjelovanje na radionici uz kratki umjetnički životopis pošaljite na e-mail mavena@mavena.hr zaključno do petka, 01.11. u 23:59h.

Izvedbeni dio ovogodišnjeg festivala počinje u petak, 8.11. prezentacijom radionice i izvedbom ZUMOFONIJE te se nastavlja najisčekivanijom izvedbom ovogodišnjeg festivala: duom URUK koji sačinjavaju MASSIMO PUPILLO, basist benda Zu, koji smo imali prilike vidjeti na prvom izdanju našeg festivala, i THIGHPAULSANDRA iz legendarnog benda Coil!

URUK je novi glazbeni pothvat Massima Pupilla (Zu, Triple Sun) i Thighpaulsandre (Coil). Njihov koncert odvest će nas na mračna i smiona mjesta – baš kao što biste i očekivali od ovih udruženih snaga. No pored toga, URUK pruža izazovno i imerzivno slušačko iskustvo iznimne dubine, ambient mračan kao katran i duboki drone koji kao da vas hvata za grlo. Bogatstvo tekstura i atmosfera u koju je ovo umjetničko djelo uronjeno takvog je intenziteta da ćete ga zasigurno nakon koncerta preslušavati mnogo puta ne želeći napustiti svijet kojeg je dočarao ovaj dvojac izvanrednih umjetnika i koji imate jedinstvenu priliku čuti u živo uz video projekciju u Amfiteatru Doma mladih.

U subotu, 9.11. slijedi izvedba novog projekta Kuće ekstremnog muzičkog kazališta DB Indoša F : I : L : M : S : K : A : T : E : K : A, glazbeno-scenski spektakl kakvima nas Indoš uvijek iznova oduševljava i u kojem ovaj put sudjeluju: DB Indoš, Tanja Vrvilo, Ivana Pedljo, Lidija Šola, uz glabu ex SexA / Ivan Bilosnić Bic, Nino Prišuta, Ratko Danilović, i Cul-de-sac / Damir Prica Kafka te video mapping Ivana Marušića Klifa. Pojam FILMSKA TE(KA) Ivana Martinca odgovara zbroju od 11(9) slova koja zadaju glasovno-opružno izvođenje svih filmova navedenih u originalnom radu koji počinju prvim slovom ovog Filmskotekarijuma. Ova tiha mobilna mega(reflekto)fonska kulisa povremeno je nadglasavana živim glasovima i njima pripadajućim oprugama, post-noise kaotičnom bukom gitare, basa, bubnja i saxa. Veselimo se ponovnom uranjanju u specifični umjetnički imaginarium doktora Indoša i njegovih vjernih suradnika!

U nedjelju, 10.11. uživat ćemo u nastupu tri vrsna eksperimentalna glazbenika iz Beograda, Igor Čubrilović, Ivan Čkonjević i Igor Stangliczky, koji su se ovom prilikom okupili da bi prezentirali novi projekt Feedback Essays. Feedback ima svoje mjesto u povijesti glazbe kao primjer “buke” ili kao neartikulirani zvučni izvor, kao “tehnička greška”, no također je vješto upotrebljavan kao jednakovrijedan i legitiman materijal za skladanje. Od Stockhausena do Eliane Radigue, od Jimija Hendrixa do Toshimarua Nakamure, feedback zauzima svoje mjesto kao jedinstven izvor zvuka. Svoje viđenje feedback-a predstavit će Igor Čubrilović na rezonatoru, Ivan Čkonjević na semi-akustičnoj električnoj gitari i Igor Stangliczky sa No-Input Mixerom.

Četvrto sound art putovanje u Domu mladih zatvara se vrlo eksplicitnom hibridnom izvedbom poznatih hrvatskih i međunarodnih glazbenika i medijskih umjetnika pod nazivom COLONELLO FUTURISTA: Sonvoyce On Source. U projektu sudjeluju: Mirko Soldano, Mario Kalogjera, Vladislav Knežević, Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz, Hrvoje Pelicarić, DB Indoš, Tanja Vrvilo, Elena Krivoshey i Richard Edgeler.

Formacija glazbenika i medijskih umjetnika pod nazivom Sonvoyce On Source počela je u ožujku 2017. godine s radom na konceptima i umjetničkim radovima koji kroz različite interdisciplinarne aktivnosti, suradnje i kreativne procese stvaraju platformu za promišljanje složenih odnosa između tehnologije, znanosti i umjetnosti. Naziv predstavlja kodiranu poruku Convoys On Course, korištenu za vrijeme Drugog svjetskog rata prilikom isplovljavanja američkih konvoja pomoći saveznicima u Europi.

 

Koristeći zvuk i sliku, performativni i intermedijski diskurs Sonvoyce On Source artikulira osjećaje, energije i stanja koja detektiraju radikalnu promjenu društvene paradigme. Pukotine u turbulentnom i nepredvidljivom vremenu interakcije ljudi i strojeva, nove vrste emocionalnosti, ostaci humaniteta, pitanja tradicije i nepripremljenosti za radikalno "druge" kategorije i društvene odnose, fantastično i utilitarno, rubni aspekti znanstveno-tehnološkog panoptikuma kao i uspostavljanja novih stvarnosnih kategorija koje se konstruiraju u kontekstu transhumanizma osnove su i temeljne konceptualne odrednice za kreativno i istraživačko djelovanje.