Još od davnih vremena Mars je privlačio ljudsku znatiželju. Planet boje krvi ime je dobio po rimskom bogu rata i otada pa do danas služio je kao domaćin nebrojenim zloćudnim vrstama odlučnima u nastojanjima da pokore Zemlju ili je zbrišu s lica Svemira. Unatoč svim pokušajima književnika, filmaša i teoretičara zavjere da Mars prikažu u tako negativnom svjetlu, slični se događaji (još uvijek) nisu obistinili. Štoviše, otkako je čovječanstvo napredovalo, a istovremeno i potpuno zakazalo po pitanju očuvanja vlastitog planeta, na Mars se gleda kao na spasioca, sljedeću stanicu ljudske civilizacije. Matt Damon je uspio pa zašto ne bismo i mi?
Strateška igra Terraforming Mars, bazirana na Mars trilogiji američkog pisca znanstvene fantastike Kima Stanleya Robinsona, smješta nas u budućnost u kojoj je tako nešto moguće, na sam početak kolonizacije. Igrači, kojih može biti do pet, zajedničkim snagama pokušavaju negostoljubivo područje planeta pretvoriti u mjesto pogodno za život. Globalni cilj je stvoriti oceane te podignuti temperaturu i razinu kisika, dok je glavni cilj zapravo stvoriti monopol nad teritorijem. Jer, iako na prvi pogled kooperativna, Terraforming Mars ustvari je izrazito kompetitivna igra u kojoj se velebne korporacije utrkuju u borbi za prevlast. Svaka partija ove igre poprilično je zoran prikaz ljudske prirode te tako ponovno na površinu izbija očito neizbježna simbolika rata. Crveni planet nije imao šanse.
Kolonizacija se odvija kroz nekoliko generacija, tijekom kojih korporacije jačaju i produciraju sve više novca i ostalih resursa. Sukladno tome, što se igra više primiče kraju, to su potezi sve efektivniji. Svaka korporacija ima specifičnu prednost nad ostalima: neke imaju velik kapital u samome početku, neke su specijalizirane za obradu željeza i titanija, neke pak lakše dolaze do biljaka potrebnih za pošumljavanje, neke koriste toplinu kao glavni izvor prihoda... Igrači koriste resurse svojih korporacija kako bi zasadili šume i sagradili gradove pokraj njih, za što dobivaju bodove, kao i za podizanje kisika i temperature te postavljanje oceana. Prije početka svake generacije dobivaju mogućnost kupnje određenih karata koje im mogu pomoći u bržem ostvarivanju ciljeva ili pak onemogućavanju protivnika. Posložiti pravu kombinaciju karata znači osigurati si gomilu bodova. Hoćete li bombardirati asteroidima ili ulagati u znanost; producirati čelik i titan ili uzgajati biljke? Igrač koji postigne najbolju sinergiju svoje korporacije, odigranih karata i dobrog pozicioniranja na mapi Marsa može računati na pobjedu. Sve ovisi o dobro balansiranom ulaganju resursa i korištenju prednosti koje nosi korporacija. Mogućnosti su nebrojene, stoga treba pažljivo osmisliti kratkoročnu i dugoročnu strategiju te imati na umu podlost protivnika koji će iste s velikim užitkom otežati ili onemogućiti.
Iako partije mogu trajati dva do tri sata, Terraforming Mars trenutno je jedna od najigranijih i najomiljenijih igara na ploči koja je poklonike stekla među svim profilima igrača, od početnika do najiskusnijih. Gotovo svi koji su je probali, odmah su je i zavoljeli. Ushit i zadovoljstvo samim sobom nakon uspješno odrađene strategije ono je što ljude mami ovoj igri nanovo i nanovo. Odlična reakcija i pomama za igrom rezultirale su izdavanjem triju ekspanzija u jako kratkom vremenu, a očekuje ih se još.
Na kraju mogu reći samo jedno – ljudi se dijele na one koji vole Terraforming Mars i na čudake.
Udruga F&ST ovog je ljeta u Splitu održala mini ligu u toj igri, a početkom listopada u Rijeci turnir u sklopu Hrvatske Igračke Konvencije – SuperHIK. Ove subote u Klubu Zona na Šperunu imate priliku isprobati ovu i brojne druge igre u još jednoj sezoni Ajmo se Igrat!
Piše:
Ivana Roguljić za Udrugu F&ST