U proljeće 2004. godine u Opatiji je održana autorska večer posvećena Zdenku Runjiću za koju je slavni skladatelj sam bio odabrao 20 svojih najpoznatijih pjesama. Izveli su ih mahom oni s kojima je i inače surađivao, uz tek dvije iznimke, zbog kojih je bio prozivan od dijela medije, ali i glazbenika koji su smatrali da je i za njih na ovoj manifestaciji trebalo biti mjesta.
Kapitalnog "Galeb i ja" i ništa manje zahtjevnu "Molitvu za Magdalenu" dodijelio je naime sudionicima reality showa, Natali Dizdar tj. Saši Lozaru. No da je u prepoznavanju talenata napravio sjajan odabir bilo je jasno svima nakon "standing ovationsa" kojeg su ovih dvoje tada mladih pjevača dobili, a njihove se verzije i dan danas pamte i rado slušaju.
Te iste godine, Runjić nas je prerano napustio, no o njegovoj ostavštini nastavila se brinuti kćer Ivana Runjić, koja je nakon osam godina "Runjićevih večeri" koje su bile kompilacija stare garde i onih spremnih glazbenom eksperimentiranju, ove godine program nazvala "Re:Generacija" i na pozornicu splitskog HNK dovela isključivo mlade iznimno talentirane pjevače. A rezultat je bio takav da bi znajući za situaciju iz 2004. godine i njen otac bio - ponosan!
"Runjićeve večeri" doživjele su bez sumnje svoje najbolje izdanje, a Ante Gelo i Alan Bjelinski po deveti put pokazali su kako se ovog svestranog skladatelja uvijek nanovo može izvoditi drukčije, zanimljivije i svježje. Dokazuju svaki put iznova i to da iako je većina njegovih pjesama skladana za lakoglazbene festivale, one su kompleksne i bezvremenske. I to ne samo u slučaju kada su u pitanju hit singlice koje se nalaze na omiljenim playlistima svih nas, već jednako svjetski zvuče i sve one izvučene iz ladica.
Ovoga puta s njih su prašinu skinuli mladi pjevači čije interpretacije su primljene uz veliko odobravanje splitske publike. Šok je na početku priredio "onaj treći" iz boy benda Saša, Tin i Kedžo, momak koji je "Lučijom" dao do znanja da je pred njim velika karijera. Uz već standardne Ivanu Rushaidat, Maju Posavec i Marka Tolju koji zaslužuju samostalne albume s coverima Runjićevih uspješnica, notirati se mora i senzibilna Iva Ajduković, ali i Franka Batelić koja nas je uvjerila da nije samo lice iz glossy magazina već i više nego solidna pjevačica.
Iako bi pojedinci Vandi Winter i Ivani Kindl mogli zamjeriti nedostatak emocije u izvedbama, u ostatku koncerta mnogima je "šalabahter" koji je vrtio imena izvođača na pozornici pomogao zapamtiti imena odlične Carle Belovari, Yness Huskić, Marija Huljeva i Matije Cveka. Nagradu su kući odnijele zaigrane "The Frajle", no pravo otkriće bila je srpska pjevačica Bojana Stamenov koja bez srama može nastupiti u bilo kojem inozemnom jazz klubu. Bila je to "Oluja" talenta...
Nažalost tek na jednu večer, jer ovi sjajni mladi ljudi više nemaju (ili jako rijetko naiđu na) skladatelja nivoa kakvog je bio Zdenko Runjić. Nekoga tko će njihov talent znati pretvoriti u karijeru koja će trajati, zahvaljujući pjesmama koje će se pamtiti.
FOTOGALERIJA DEVETIH 'RUNJIĆEVIH VEČERI'
Napisao: Cole
Foto: Maja Prgomet