Sara Renar, konsenzusom kritike autorica jednog od najboljih domaćih i regionalnih albuma godine, upravo nominirana i za nagradu IMPALA, odnosno najbolji europski nezavisni album godine, predstavit će 15. ožujka u splitskom GKM, usuret dodjeli nagrade PORIN, svoj scensko-radiofonski projekt ‘Gdje povlačiš crtu?’
Ususret ovogodišnjoj dodjeli nagrade PORIN, splitsko Gradsko kazalište mladih ugostit će 15. ožujka dobitnicu čak dviju nominacija u kategorijama najboljeg alternativnog albuma i albuma godine, Saru Renar i to s njezinim iznimno hvaljenim radiofonsko-scenskim projektom ‘Gdje povlačiš crtu?’.
Večernji list nazvao ga je ‘Stilskim vježbama 21. stoljeća’, a portal Ravno do Dna ‘nesvakidašnjim čulnim izletom’ koji ‘izaziva ponos’.
Nastao na poziv Hrvatskog radija za potrebe međunarodnog projekta Rođendan umjetnosti skupine za Ars Acusticu EURORADIA, glazbeno-scenski performans ‘Gdje povlačiš crtu?’ zaslužio je najviše ocjene kako inozemne tako i domaće javnosti i kritike, a zašto provjeriti možete i sami na sceni Gradskog kazališta mladih, 15. ožujka od 20 sati.
Splitska izvedba bit će i svojevrsna proslava golemog europskog priznanja koje je danas pristiglo Sari Renar, a u vidu nominacije za međunarodnu nagradu IMPALA koja se dodjeljuje za europski nezavisni album godine.
O kakvoj je nagradi riječ najbolje svjedoči podatak da je Renar ove godine nominirana u konkurenciji sa Radioheadom, kao i da su nagradu IMPALA prethodnih godina osvojili Adele, The xx, Caribou, M83, Mogwai, Arctic Monkeys…
„Gdje povlačiš crtu. Pitanje je granice na individualnom i na društvenom nivou. Na koje kompromise ne pristati? Na koje djelovanje reagirati? Postoji li uopće kriterij po kojem se taj sud može donositi? Gdje je granica skladbe? Djelovanja? Ne djelovanja? Pitanje crte je pitanje identiteta i integriteta. A crta je sve samo ne jasna.
Ne postoji dakle zadana struktura kompozicije, kao što ne postoje ni jednoznačni odgovori na spomenuta pitanja. Iako se drži nekih zadanih okvira (crte), svaka izvedba je u konačnici jedinstveni rezultat trenutka. Ravnopravno koristeći živu svirku, loop-ove snimane live i unaprijed pripremljene sample-ove ni glazbenici ni slušaoci nisu više sigurni koji zvuk dolazi od kojeg izvođača. Upravo u tom prostoru nejasno definiranih granica moguće su najzanimljivije stvari - sjajna neočekivana rješenja ali i potpuni kaos.
Iz subjektivne pozicije umjetnika situacija je vrlo slična - život van strogo zadanih okvira je strahovito uzbudljiv ali i zastrašujuć. Širi društveni kontekst čini situaciju još složenijom. Pasivna predaja? Aktivna borba? Sami snosimo odgovornost za crte koje smo povukli i za one koje nismo. Namjera je ovog performansa upravo to osvijestiti.”, kaže Sara Renar.
Uz stalne suradnike Zdeslava Klarića (klavijature) i Konrada Mulvaja (elektronika, perkusije), Sari će se pridružiti i glazbenici Vedran Peternel (elektronika, bas) i Ivan Laić (Moscau; Demoler, Demoler) , te članica Drame HNK u Zagrebu, Dora Lipovčan, dok je za oblikovanje zvuka kao i u prošlogodišnjem hvaljenom hrvatskom nastupu zadužen - Mateo Patekar, a za dramaturgiju Nora Krstulović.
Projekt je realiziran u suradnji kolektiva SKROZ i Hrvatskog radija, uz potporu HNK u Zagrebu, kluba Vinyl i HDS ZAMP.
Ulaznice po cijeni od 40 kuna u pretprodaji je moguće nabaviti u splitskom baru Basket, a na dan izvedbe po cijeni od 50 kuna na blagajni splitskog Gradskog kazališta mladih.
Izvedba počinje točno u 20 sati.