Novi obrazovni program: Tehničar održivog razvoja i gradnje

Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju iz Splita drugu godinu zaredom nudi na upisima novi obrazovni program koji ide ukorak s vremenom i u skladu je s potrebama tržišta rada. Prošlogodišnji upisi bili su u znaku web programera za koji je interes iskazao veliki broj osmaša. U školi su sigurni da će veliki interes vladati i za ovogodišnjim favoritom – tehničarom održivog razvoja i gradnje.

Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju ovim je programom proširila svoj obrazovni djelokrug na područja ekološke održivosti, gospodarenja otpadom i energetske učinkovitosti, sektore za koje se predviđa značajan porast broja radnih mjesta i u preporukama su obrazovne upisne politike za srednje obrazovanje (https://e-usmjeravanje.hzz.hr/preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku). Školski tim za razvoj novih obrazovnih programa kojeg zastupa ravnatelj Ivan Kovačević, te profesorice Ines Topić Vuko i Nataša Bogdanović Jadronja, okrenuo se kreiranju novog programa u suradnji sa zainteresiranim renomiranim domaćim tvrtkama i poslodavcima. U skladu s time, novi program tehničara održivog razvoja i gradnje osposobljavao bi mlade za zapošljavanje na tzv. zelenim radnim mjestima od suradnika u odjelu održivog razvoja i zaštite okoliša, preko tehničara održive gradnje pa sve do tehničara održivog gospodarenja energijom i otpadom.   

Program predviđa snažnu suradnju s tvrtkama koje se bave gospodarenjem otpadom, zaštitom okoliša i održivim izvorima energije te je predviđeno da će se kod njih odvijati i dio praktične nastave u višim razredima. S obzirom na program koji je u skladu sa najvišim suvremenim obrazovnim standardima, učenici će, osim obveznog strukovnog modula, moći birati između dva izborna modula (ekološka i energetska održivost). 

Cilj programa tehničara održivog razvoja i gradnje je obrazovati stručne mlade ljude koji će se brzo i lako zapošljavati u rastućem „zelenom“ sektoru, ali će, s druge strane, moći i uspješno nastaviti svoje obrazovanje na nekom od visokih učilišta.