Alen Kapidžić: Glavni adut Arcadiae Tenebre je politički nekorektan humor

Na ovogodišnjem FantaSTikonu, koji se država od 22. do 24. srpnja na FESB-u, po prvi put će se održati putujuća konvencija Super Hrvatska Igračka Konvencija – Super H.I.K., koja poseban naglasak stavlja na predstavljanje domaćih autora društvenih igara široj zajednici. Tim povodom popričali smo s Alenom Kapidžićem, riječkim spisateljem i jednim od autora igre Arcadia Tenebra s kojom će se posjetitelji konvencije imati priliku upoznati tijekom čitavog trajanja subotnjeg programa.

Kako je došlo do ideje za kreiranje igre, i zašto baš igre ovakvoga tipa?

Poslije uspješnog timskog rada na spisateljskom projektu Nova država Hrvatija 2033., nekolicina nas je odlučila nastaviti suradnju pa je pala odluka da se prihvatimo izrade boardgamea jer nas je kolegica uvjerila da u tome ima para. Kada smo na ovo isto pitanje ovako odgovorili ekipi iz 4 Hogs (dvaput uspješni na Kickstarteru s kartaškom igrom Vaults i ekspanzijom Vaults: Deadbolt), pogledali su nas kao da smo maloumni. Nakon toga, ostalo je bilo lako: druženje, zezanje, tjedno testiranje, učenje gomile novih stvari, istraživanje… Čista zabava. Što se tiče ideje za temu igre, negdje početkom ovog stoljeća pogledao sam francuski film Vučje bratstvo u kojem me najviše zainteresirao odnos mitskog i racionalnog svjetonazora pa sam poželio napisati roman smješten u to doba u Lici. To nam je bilo ishodište: umorstva, steampunk, Lika i slavenska mitologija. Nekako nam je bilo dosta orka, vilenjaka, patuljaka i te anglo-germanske ekipe.

Koja je uloga književnika u razvoju igre?

Pisci su zaduženi da igra ima upečatljive likove, zanimljivu priču, dobru pozadinu i uvjerljiv svijet. Bez jakog književnog dijela, imate samo još jednu igru u nizu drugih. Pisci čine igre posebnima u smislu pamtljivima. Rijetko se prepričavaju specijalni efekti, ali se zato često citiraju dobre izreke. A ako su likovi jaki karakteri, ako nas se dojme, ako se s njima povežemo, onda imamo poseban odnos s igrom. Mislim da su pisci važni jer je književni dio ono što ostaje. Ono što nosimo sa sobom nakon što igranje završi.

Jeste li imali neki uzor prema kojem ste se vodili? 

Uspjeh MachineArcane na Kickstarteru nam je definitivno napunio jedra vjetrom, ali u već postojećim društvenim igrama i njihovim mehanizmima nismo imali uzora iz jednostavnog razloga što smo autsajderi u svijetu društvenih igara. Igrali smo Čovječe ne ljuti se, Riziko, Monopoly, neku Star Wars igru iz doba Jugoslavije i jednom neki Warcraft boardgame koji nas se nije baš dojmio i to je sve. No, s druge strane, nekolicina nas ima jako puno iskustva u kompjutorskim RPG-ima (Role Playing Game, op.a.) pa smo se ugledali na: Baldur's Gate, Fallout, Planscape: Torment, Dragon age: Origins i slične legende (uzori također jako dobro pokazuju i naše godine J). Osim igara, filmski uzor nam je bio već spomenuto Vučje bratstvo te Sanjiva dolina, Twin Peaks i True Detective.

Je li ideju igre trebalo prilagođavati elementima iz mitologije ili je mitologija okvir za a priori određenu ideju?

Nije. Ideja je već u nastanku uključivala slavenski mitološki svijet. Može se reći da je ideja sjela u slavensku mitologiju kao ruka u rukavicu.

Što ovu igru čini posebnom i zašto će se svidjeti igračima?

Ljudi koji su igrali kažu da je setting odličan, da su likovi super, da je RPG element fantastičan, da je humoristični dio baš kako treba i da su se dobro zabavili. Mi pak mislimo da su glavni aduti ove igre (pored igrivosti, naravno ) urnebesni crni humor počesto krajnje politički nekorektan, dijelovi igre koji igrača neposredno angažiraju u igranje pri čemu se briše granica između igrača i njegovog lika i apsolutna nepredvidivost što će se dogoditi pri sljedećem krugu igre. Arcadia Tenebra definitivno nije za mlađe od 16 i nije za ljude bez smisla za humor, a pogotovo ne bez smisla za humor na vlastiti račun.

Koliko osoba sudjeluje u igri i koje sve uloge igraju?

Igra je predviđena za 4 igrača koji mogu birati između 10 igrivih likova. Svaki od likova ima različite temeljne karakteristike i specijalne sposobnosti koje čine iskustvo igranja jedinstvenim sa svakim likom. Igrač može igrati slavenske likove ili neslavenske.  No, bez obzira kojeg god lika izabere, igrač će morati zaroniti u vlastitu tamnu stranu jer su svi likovi tamnosivi. Tako možete biti npr. briljantni mladi carski istražitelj netom izašao s akademije koji je iz nepoznatih razloga deportiran u Arcadiju Tenebru, iznimno je agresivan i ispija enormne količine alkohola. Ili najveći živući muslimanski alkemičar koji je ohol koliko i inteligentan, ne jede meso jer mu smrdi i ne konzumira alkohol od kada se kao tinejdžer na ekskurziji u Moskvi otrovao votkom i jedva preživio. Ili austrijska avanturistkinja koja jednako obožava dječačiće i absint ili gej lokalac natprirodne snage koji je krenuo osvetiti svog mladog ljubavnika ili bratića slavnog Nikole Tesle, koji se pridošlicama lažno predstavlja i sklon je samoozlijeđivanju.

Koliki tim stoji iza igre i u kojoj je fazi razvoja?

Tim čine dva pisca, jedna spisateljica/prevoditeljica, ilustrator, dizajner, gospođa od PR-a i jedan pisac/voditelj projekta. Inicijalni sastanak je bio prije dvije godine i nešto sitno, ali se pisanje intenziviralo u rujnu prošle godine nakon turbulencija u timu i sada je završeno. Trenutno se tekst prevodi, ilustrator crta, a dizajner se trudi da sve lijepo izgleda. Sve bi trebalo biti gotovo uskoro jer vrlo brzo planiramo ići na Kickstarter.

Tko izdaje igre u Hrvatskoj, tj. na koji se način distribuira? Distribuira li se izvan Hrvatske?

S igrom ćemo ići na Kickstarter i očekujemo da će 98% ljudi koji podupru izdavanje igre (bekeri) biti izvan Hrvatske. Igre koje prođu na Kickstarteru izdaju sami autori i sami je distribuiraju bekerima. S obzirom kako prođemo na Kicku, stvarat ćemo planove za dalje. Vidjet ćemo hoćemo li za nastavke igre tražiti izdavača i distributera ili ćemo se sami upustiti u tu avanturu. Nekako, s obzirom na crnohumornu i politički nekorektnu dimenziju Arcadije Tenebre, sklon sam mišljenju da ćemo morati sami dalje.

Na koji se način u Rijeci popularizira kultura igranja društvenih igara?

Kroz rad udruga i pojedinaca. U Rijeci postoji udruga 3. Zmaj koja okuplja priličan broj SF&F entuzijasta i čija je predsjednica draga, vrlo agilna i radišna Nela Dunato. Poznato je da udruga već dugi niz godina organizira riječku SF&F konvenciju Rikon, a i oko Davora Vižentina koji vodi Cartu Magicu u Rijeci se također okuplja značajan broj ljudi zainteresiran i za igranje i za razvijanje društvenih igara iz Rijeke i okolice.

Igru Arcadia Tenebra možete zaigrati ove subote na SuperH.I.K.-u i svoje dojmove preniijeti direktno autorima! Više o programu FantaSTikona i SuperH.I.K.-a saznajte na linkovima: fantastikon.com i https://www.facebook.com/events/529122670629661/  

Razgovarala:Maja Karačić