Drugo izdanje sound art festivala ISPOD BINE kreće od petka

Drugo izdanje sound art festivala ISPOD BINE održat će se u Splitu od 10. do 12. studenog, a dio programa seli se na otok Vis 19. studenog. U četiri dana festivalskog programa predstavit će se ukupno 37 umjetnika kroz 11 različitih projekata, od kojih neki premijerno, a zajednička poveznica svih je eksperiment i improvizacija u zvukovnoj umjetnosti.


PROGRAM
_______________

9.11. 20 h
NMG@PRAKTIKA, Multimedijalni kulturni centar - Dom mladih
HRVOJE PELICARIĆ: Smanjena točka protoka (za sferu, 8 ear-piece zvučnika i Umwelt), osmokanalna audio instalacija
Izložba ostaje otvorena za vrijeme trajanja festivala.
FB event: https://www.facebook.com/events/1599306563459041/


10.11. PETAK – UMAS Gripe, svečana dvorana

20 h
PREPARIRANI PROJEKT 3.0 / INSTALACIJA ŠILO
Preparirani projekt 3.0 izvodi Elektroakustički preparirani ansambl, a Instalaciju Šilo Deep Throat the 3rd.
Franjo Glušac, Andreja Kurelec Košavić, Ivan Marincel, Tena Novak Vincek, Damir Prica Kafka, Nikola Vincelj – Jinks, Bruno Vorberger


21 h
ŠALTER ENSAMBLE
Roko Crnić, Bertrand Denzler, Marina Džukljev, Tomaž Grom, Jonas Kocher, Samo Kutin, Julien Mégroz, Srđan Muc, Tena Novak Vincek, Nenad Kovačić, Robert Roža, Irena Tomažin


11.11. SUBOTA – Dom mladih Split

20 h - Amfitetatar
DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta
ŠAHTOFONIJA RUMORISTA: Matrica kucanja na krov
Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo, Ivan Bilosnić Bic, Ratko Danilović, Nino Prišuta, Damir Prica Kafka, Ivan Marušić Klif

22 h - ISPOD BINE
BIZON
Dragan Đokić, Luka Krstulović

Ex SexA + DAMIR PRICA KAFKA
Ivan Bilosnić Bic, Ratko Danilović, Nino Prišuta, Damir Prica Kafka


12.11. NEDJELJA – ISPOD BINE

20 h
ALEN SINKAUZ: La casa verde

21 h
SO BEAST
Michele Quadri i Katarina Poklepović

22 h
CUISINE DUB (leftfield DJ set)

OFF PROGRAM

19.11. 2017., Porat za podmornice, Uvala Rogačić, Vis
BLACK PAGE ORCHESTRA: Karlheinz Stockhausen, Mikrophonie I (1964) za tamtam, dva mikrofona, 2 filtera i kontrolere
Leonhard Garms, Igor Gross, Alessandro Baticci, Luca Lavuri, Alfredo Ovalles, Matthias Kranebitter

____________________

Program kreće u petak, 10. studenog na novoj lokaciji, u svečanoj dvorani Umjetničke akademije u Splitu na Gripama. Festival otvara Instalacija Šilo, svojevrstan hommage skladatelju, pijanistu i autoru glazbe za legendarno Kugla glumište te utemeljitelju grupe Deep Throat Zoranu Šiloviću – Šilu (1952.-1982.). Ansambl u sastavu: Franjo Glušac (gitara), Tena Novak Vincek (violina), Andreja Kurelec Košavić (vokal, truba), Bruno Vorberger (bubnjevi), Ivan Marincel (trombon) i Damir Prica Kafka (klavir, sax), izvesti će 4 kompozicije u vlastitom aranžmanu prema Šilovim notnim zapisima koji će poslužiti kao predložak. Preko glazbenika i u prostoru Nikola Vincelj-Jinks projicirat će autorske slajdove bazirane na notnom zapisu Šilovih kompozicija, njegovih bilježaka i crteža.
Nakon toga isti sastav glazbenika izvest će Preparirani projekt 3.0 koji se bavi stvaranjem glazbe i istraživanjem zvuka i načina sviranja na prepariranim akustičkim i električnim instrumentima uz upotrebu elektronike i efekata. Preparirani projekt 3.0 izvodi Elektroakustički preparirani ansambl, a Instalaciju Šilo Deep Throat the 3rd.
Program u petak zatvara nastup međunarodnog Šalter ansambla. Ansambl Šalter elektroakustički je ansambl improvizatora koji čine neki od najinovativnijih pojedinaca glazbene scene Slovenije, Hrvatske, Srbije i Švicarske. Četiri skladatelja / glazbenika, Bertrand Denzler, Tomaž Grom, Roko Crnić i Robert Roža, svi ujedno i članovi ansambla, razvili su jedinstveni koncept za ovu kratkotrajnu skupinu, koji je podrobnije razrađen u okviru rezidencije Muzičkog salona tijekom Izloga suvremenog zvuka u svibnju 2017. i predstavljen na nekoliko europskih festivala suvremene glazbe. Šalter je jedinstveni projekt, na granici slobodne improvizacije i kompozicije, pri čemu kolektivni procesi oblikuju srž glazbe. Ansambl čine glazbenici: Roko Crnić (bas gitara, elektronika), Bertrand Denzler (tenor saksofon), Marina Džukljev (klavir), Tomaž Grom(kontrabas, elektronika), Jonas Kocher (harmonika), Samo Kutin (hurdy gurdy), Julien Mégroz (udaraljke), Srđan Muc (električna gitara, elektronika), Tena Novak Vincek (violina), Nenad Kovačić (udaraljke), Robert Roža (elektronika), Irena Tomažin (glas, elektronika).

Drugi dan, u subotu, 11. studenog, program festivala se vraća u Dom mladih i u prostor ISPOD BINE, po kojem je festival i dobio ime. Program u amfiteatru Doma mladih otvara Kuća ekstremnog muzičkog kazališta Damira Bartola Indoša sa novim projektom Šahtofonija rumorista: Matrica kucanja na krov. Iz alatnice bivše tvornice hidrauličkih pumpi Jedinstvo dokotrljat će se na pozornicu amfiteatra Doma mladih u Splitu opružni muzički strojevi Šahtofoni stvarajući fuziju rusolovskih intonarumorija perfomera DB Indoša i Tanje Vrvilo, noise rocka - gitara, bubanj, bas i šahtofonska instalacija Ivana Bilosnića Bica, Ratka Danilovića i Nine Prišute (ex grupa SexA), free jazz saksofona Damira Prica Kafke i video performansa Ivana Marušića Klifa, pod nadzorom forenzičkih ogledala.
Nakon toga napokon se spuštamo ISPOD BINE gdje nas čekaju dva uistinu zanimljiva noise koncerta. Prvi na scenu izlazi splitski instrumentalni bend Bizon, koji će nas svojom nervoznom i bučnom glazbom uvesti u ono što slijedi, a to je prvi nastup kultnog avangardnog benda SexA nakon 90-tih! Ovaj put bez vokala, ali pojačani moćnim saxom Damira Price Kafke, svjedočit ćemo impro noiserskom koncertu istinskih legendi: Ivan Bilosnić - Bic (gitara), Nikica Prišuta / Nino (bas) i Ratko Danilović (bubanj).
SexA, originalnim imenom Sedativ ex Apoteka, praktički je do realizacije prvog i nažalost jedinog pravog albuma "No Sleep 'Till Pussy/ Fuck Piction" (1990, Idle Valley/ FV Založba) bila marginalna i skrivena tajna jugoslavenskog alternativnog rocka. Počeli su 1980. kao bend koji se nadahnuo post-punkom i new-waveom, avangardnim strujama, artom, ranim noiseom i eksperimentima, te su u rijetkim novinskim napisima slovili kao pritajena nada druge generacije novog vala zajedno sa Trobecovim Krušnim Pećima i Gustaph y njegovim dobrim duhovima, današnjim Gustafima. Međutim, sve do 1990. praktički su bili nevidljivi za širu javnost. U svojem drugom povratku SexA se pojavila u posve drugačijem izdanju, tada propupalom noiserskom i kaotičnom rocku, te je nakon gorespomenutog oficijelnog albuma po kome ih svi pamte i singla "Pussy In The Sky With Diamonds/ Ti Dam Ja" (1991, Iz Sve Snage), nakon vrlo kratkog vremena aktivnosti, prekinula rad. Gotovo nezamjetno, bend je imao i treći reunion koncem 90-ih u Amsterdamu gdje je sticajem okolnosti preselio u potrazi za boljim životom. Jedini opipljivi rezultat iz te faze bila je audio kaseta "My Head Got Pregnant" (1998, Kekere Aquarium). Osim ovih navedenih izdanja, SexA je ostvarila još 4 audio kasete i jedan video "Jeane Jone Story" (1991, Maydi Film & Video) iz njihove druge, noiserske faze. Na ovom nastupu, prvom nakon dugo godina, očekujemo moćan noise koncert uz Caprijev sax i mnogo impro dionica.

O nastupu Ratko Danilović kaže: "Radost zajedničkog muziciranja je konstanta koja se od samog pročetka provlači kroz "Sexu". I to je to, jednostavna i važna stvar koja se treba dešavati među ljudima kad nešto zajednički rade. Ova stvar se proširila i na svirku sa Damirom Pricom - Caprijem "Cul de Sac" (između ostalog!) s kojim ono sto trenutno svi skupa proizvodimo dobija jos jednu extra dimenziju. Samoj muzici se ne postavljaju stilske odrednice ili bilo kakvi ciljevi. Dapače: takvo što se svjesno i namjerno izbjegava ili se samovoljno u vlastite svrhe upotrebljava. Važno je da svako ima prostora da diše, a ono sto se treba desiti - će se i desiti."

Treći dan festivala posvećen je dijalogu akustičkih i elektroničkih instrumenata a otvorit će ga solo nastup Alena Sinkauza, muzikologa i skladatelja koji proučava hibridnost spajanja glazbenih i kazališnih principa u izvedbi, te improvizaciju kao istraživački orijentir za nove izvedbene formate. Izvest će La casa verde, solo koji je nastao na Silbi za njegovog rezidencijalnog boravka u sklopu platforme SEA Silba Environment Art.
Večer se nastavlja nastupom mladih snaga SO BEAST (Michele Quadri i Katarina Poklepović), koji koriste sampleove i field recordings-e izvučene iz burnog gradskog kaosa i izoliranih prirodnih okruženja, digitalni klavir, električnu gitaru, ritam mašinu, live elektroniku, perkusije i vokale, a završavamo improviziranim live nastupom mladog splitskog DJ-a Cuisine Dub.


Tijekom festivala u Domu mladih, a u sklopu projekta NMG@PRAKTIKA biti će postavljena interaktivna osmokanalna prostorno-zvučna instalacija Hrvoja Pelicarića: Smanjena točka protoka (za sferu, 8 ear-piece zvučnika i Umwelt) koja se sastoji od sfere za glavu slušatelja opremljene minijaturnim višekanalnim zvučnim sistemom. Unutrašnji okoliš konstruiran je od isključivo zvučnog materijala, reproduciranog u kontroliranim uvjetima sfere, dok su ostali podražaji svedeni na minimum.

I, obzirom da je 3 dana zvukovne umjetnosti ipak premalo, festival ISPOD BINE u suradnji s austrijskim Black Page Orchestra organizira field trip na otok Vis 19. studenog, gdje će članovi Black Page Orchestra; Leonhard Garms, Igor Gross, Alessandro Baticci, Luca Lavuri, Alfredo Ovalles, Matthias Kranebitter, izvesti skladbu Karlheinz Stockhausena: Mikrophonie I (1964) za tamtam, dva mikrofona, 2 filtera i kontrolere u portu za podmornice u uvali Rogačić na otoku Visu.
Njemački skladatelj Karlheinz Stockhausen jedan je od naznačajnijih skladatelja 20. stoljeća, poznat, između ostalog, po svom inovativnom radu na području elektroničke glazbe. Jedna od njegovih centralnih skladbi na tom području te jedno od najinovativnijih glazbenih dijela prošlog stoljeća uopće upravo je skladba Mikrophonie I. U njoj skladatelj mikrofon koristi aktivno, kao glazbeni instrument, u suprotnosti s njegovom standardnom i do tada jedinom korištenom pasivnom funkcijom što vjernijeg snimanja ili pojačavanja zvuka. Skladbu Mirophonie I izvodi šest glazbenika. Dva udaraljkaša sviraju veliki tam-tam sa širokom paletom alata. Drugi par glazbenika pomicanjem ručnih mikrofona prema precizno definiranoj skladateljevoj partituri čine čujnim suptilne detalje i šumove tam-tama, dok treći par glazbenika primjenom rezonantnih bypass filtera na izlaz mikrofona vrše raspodjelu nastalih zvukova na sistem zvučnika. Obzirom na vrlo posebnu akustiku kao i specifičnu atmosferu, porat za podmornice u uvali Rogačić čini se izuzetno pogodnim za izvedbu ovog djela i stvaranje jedinstvenog doživljaja. Ansambl Black Page Orchestra izvest će skladbu na velikom tamtamu koji su sami izradili u ljeto 2017, a to će biti druga izvedba ovog djela nakon bečke premijere u sklopu festivala Unsafe+sounds, a istovremeno i prva izvedba u Hrvatskoj.


Produkcija: Mavena - 36 njezinih čuda
Umjetnički voditelji: Natasha Kadin i Hrvoje Pelicarić
Tehnički direktor: Hrvoje Pelicarić
Tehnički realizatori: Frane Tošić, Eugen Jeličić
Postav i dokumentacija: Gildo Bavčević, Marin Renić
Dizajn vizualnih materijala: Kazinoti & Komenda
Tipografija: Iris Klarić
Animacija: Tihana Mandušić
Donatori: Ministarstvo kulture RH, Grad Split, Županija splitsko-dalmatinska, Grad Zagreb, SUISA FONDATION, PRO HELVETIA, CANTON BERN & CITY OF BIEL

Partneri: Umjetnička akademija u Splitu, Multimedijalni kulturni centar Split, Platforma Doma mladih, Grad Vis, Koalicija udruga mladih, DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta, Studentski centar Zagreb – Kultura promjene – Izlog suvremenog zvuka, Organizacija Bruit Zurich, Zavod Sploh Ljubljana, Jazz Cerkno, Ring Ring Festival Beograd